perkins 4-108

Jeg overvejer at lægge en Perkins type 4-108 i skuden, men er lidt bange for støjniveauet, nogen erfaringer her ? Jeg kan ikke rigtigt finde en passende BMC, og de er også lidt svære at finde dele til.

Lav det selv - det gi'r de bedste klagemuligheder

ErikChristensen 
8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
HEJ MAKKER SÅDAN EN PERKINGS GÅR DU IKKE FORKERT AF DU MÅ BARE KUNNE TÅLE  LIDT OLIE SVINERI DEN SLAGS MOTORE HAR DET MED AT SVEDE HAR KUN SET 1 UD AF 10 DER VAR TÆT ,MEN ET PAR SPIL BAKKER UNDER MOTOREN SÅ ER DEN HJEMME FOR MASKINERIET KØRER ALTID OG ER IKKE SÅ SART ,MEN HELD OG LYKKE MED DET.MVH MØJSI

 

Skrevet af MØJSI på 29 jul 2009 20:52
HEJ MAKKER SÅDAN EN PERKINGS GÅR DU IKKE FORKERT AF DU MÅ BARE KUNNE TÅLE  LIDT OLIE SVINERI DEN SLAGS MOTORE HAR DET MED AT SVEDE HAR KUN SET 1 UD AF 10 DER VAR TÆT ,MEN ET PAR SPIL BAKKER UNDER MOTOREN SÅ ER DEN HJEMME FOR MASKINERIET KØRER ALTID OG ER IKKE SÅ SART ,MEN HELD OG LYKKE MED DET.MVH MØJSI
Den største produsent af perkinkings er WV.
Alle deres LT mm efter 88 og op til 2000 er med  wv perkins.
wv lavede på 5 år flerer perkins end den uk fabrik der har lavet motoren.


 Mvh.

Flemming

Man skal ikke kaste med Sten hvis man selv bor i et glashus ...Eller hvis Sten er rocker, og ved hvor du bor

De Ford biler jeg har set med Perkins,har været lige så ringe som fords egen TDcI.
Hvem er WV?
René
Perkins motorer har man kunnet finde i rigtig mange traktorer og mejetærskere, i hvert fald tidligere. Jeg ved ikke hvad der i dag bruges. Men det jeg kender til dem er, at de er meget pålidelige og let startende, men nok med en noget hård og støjende gangkultur. Men omvendt er de fleste dieselmotorer vel ret støjende.
Jeg ville føle mig meget tryg ved en Perkins, hvis jeg havde en kutter, og mit liv afhang af en pålidelig motor.
Jeg har en kammerat, som havde en BMC i sin kutter, og her kunne man da tale om en vildt støjende, vibrerende og osende motor, absolut en ubehagelig fætter at være ombord sammen med

Med venlig hilsen
ktm

 

Ja hvis man kan konkludere, at det er en oliesvinende satan med en hård og støjende gang, er det vel ikke lige sagen for en lystbåd. og den BMC jeg havde i Lynæsen havde en meget rolig og støjsvag gang. Så jeg vil nok fortsat lede efter en BMC 1600-1800. Oliesvineri i en båd er jo en kilde til konstant dårlig lugt. Også selv om der er en oliespildbakke.

Lav det selv - det gi'r de bedste klagemuligheder

ErikChristensen 
Annonce
Lynæs.
Jeg har en sådan motor i min Finnsailor. Jeg er meget tilfreds med den. Jeg mener ikke den støjer nævneværdigt under sejlads; men selvfølgelig er motorrummet også støjdæmpet. Jeg har også en lille smule olieudslip fra min; men minimalt. Det er ikke værre end jeg kan holde det i ave ved at, måske aller, aller højest en gang om måneden, når der er kommet en smule vand under motoren, at suge dette op med en vådsuger og så køre en klud under maskineriet. Motoren starter perfekt og har aldrig svigtet.

holmeren

Skrevet af ALB69 på 30 jul 2009 04:20
De Ford biler jeg har set med Perkins,har været lige så ringe som fords egen TDcI.
Hvem er WV?
René

Sorry René
 Der skulle have stået VW, men det er nok kun dig der ikke fangede den.

 Mvh.

Flemming

Man skal ikke kaste med Sten hvis man selv bor i et glashus ...Eller hvis Sten er rocker, og ved hvor du bor

Selv sorry og fangede den nok også,det var bare af kedsomhed at jeg måtte taste.
René
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis