hvad gør man her?

Som i kan se på billedet er der rockwool under døren, men skal jeg gøre noget inden jeg støber gulvet her? eller skal jeg bare lade betonen komme så langt ind under som muligt? Skal der kantisolering op der, så betonen ikke man løbe ind under døren?


Jeg spørg kun for at blive klogere.

16 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
fjern rockwoll, støb en kant der er skrå op til bundstykket, slut af med en gummifuge mod træ..

 den bedste håndværker er ham/hende der kender sine egne begrænsninger

hvis der ikke kommer vand i rummet er det ligemeget med skråkanten, men jeg ville aligevel støbe op så der kom underlag til dørtrinet.

 den bedste håndværker er ham/hende der kender sine egne begrænsninger

Det er det jeg mener om man ikke bare kan fjerne alt det løse, sætte en kantisolering op inde under, og så bare fylde op med beton.

Jeg spørg kun for at blive klogere.

Jeg skal ikke sige om dette er den korekte måde, men det er den jeg ville vælge på nu værende tidspunkt

Ud med rockwoolen, og så 1-2 stykker kantisolering under fodtrinet helt ud mod soklen.
Der skal være 2-3 cm fri under dørtrinnet.
Når du så støber gulvet skal du være meget påpasselig med at få det fyldt godt op, under trinnet da det er det beton der skal bære indersiden af trinnet

Hvis der er en højde forskel fra gulvet og til uderkanten af trinnet, kan du lave den skrå kant som jokoor nævner

 Mvh.

Flemming

Man skal ikke kaste med Sten hvis man selv bor i et glashus ...Eller hvis Sten er rocker, og ved hvor du bor

Annonce
hvorfor skrå kant? Ellers må jeg efter gulvet er støbt selv blande en gang mørtel og fylde op med

Jeg spørg kun for at blive klogere.

Du må for guds skyld ikke begynde og hælde mørtel i, mørtel skal bruges på væggene, og ikke i gulvet.

Lav heller en 1:3 cement sand, og hæld det i.

Mvh Thomas Hansen

så spørger jeg: Hvad er mørtel præcist da? for jeg ville bare lave en blanding af strandmørtel 7,7 % og så cement 1-5?

Jeg spørg kun for at blive klogere.

Sammensætning
Kemisk navn CAS-nr Vægt-% Klassifikation
Calciumhydroxid 1305-62-0 5,1-9 C; R34 0
Vand
Strandsand...
ja jeg er jo ikke murer. men man bruger ikke mørtel til betonblanding.
 Det er vigtigt med sten i blandingen, fordi sand og cement alene (cementmørtel) ikke giver et holdbart resultat.
men mit råd er skaf en spand grus og en pose cement
( Cement 1 del: Sand1,5 del: Sten 2,5 del)
oversat hvis du bruger grus 1:4.
og så spar lidt på vandet det skal ikke være meget mere en håndfugtigt.
 ka du ikke bruge dette ka jeg desværre ikke hjælp dig..

 den bedste håndværker er ham/hende der kender sine egne begrænsninger

hehe tak for det. Jeg har faktisk en hel bunke støbemix liggende, så kan jeg bare blande det 1-4 ?

Jeg spørg kun for at blive klogere.

Der er yderligere 6 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis