Tv - telefon - LAN - kabler i vægge ( Rillefræser )

Hej

Min kæreste og jeg har lige købt en andelslejlighed og vil gerne sætte den lidt i stand inden vi flytter ind. Da jeg ikke er typen der syntes ledninger skal ligge på gulvet, på karme eller i fugleflugt gennem rummene ville jeg godt fræse dem ind i væggen.
Her snakker jeg om Tv, LAN og telefon så det skulle intet med lysnettet have at gøre.

Hvordan gør jeg dette nemmest?.

Havde tænkt at lege en rillefræser og så smide det pænt ind i væggen og også købe "dåser" så jeg kan murer dem ind så det ser pænt ud.

Mit andet spørgsmål er! hvordan finder jeg ud af hvor jeg kan fræse uden at komme til at fræse aktuelle installationer over osv.?

Håber der er nogen som kan give mig nogle fif

Dennis
Hej Min kæreste og jeg har lige købt en... Vis hele indlægget
16 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Hule plastic-paneler i en gammel lejlighed ?! ej nu stopper i, det er da blasfemi ud over alle grænser. Det er det generelt bare med plastic til den slags. Der sidder sikkert originale fodpaneler i hele lejligheden, tænk sig at rive dem ud, for så at erstatte dem med sådan noget bras !

Fræs du bare løs gamle, det havde jeg også gjort

http://www.lyrk.dk
Hej Naveren

Hvis du kigger efter i rigtig rækkefølge af indlæggene kommer informationen om alderen først frem EFTER jeg havde foreslået primo.
Men kan du se nogle der anbefaler ham at udskifte gamle træpanler med nye plast må du endelig sige til.
I den del af landet jeg bor er andelsrækkehuse eller lejligheder først blevet moderne op i slut firserne og frem, såå deet....var nærliggende at antage det var en relativ ny bolig

Er godt klar over et du som tømrer ser rødt når du ser ordet plast, men med så meget andet er der altid fordele og ulemper på forskellige valg man laver her i livet.

Kun perfekt er "godt nok"

Jeg sidder og tænker trådløst netværk, trådløse telefon håndsæt og et antenne-kabel i en udfræsning med en overfræser bagpå en alm træfodliste... det havde jeg gjort...
Endnu engang takker jeg for jeres gode input

Det er super at der er nogle som gidder give deres erfaring ud. Men min konklusion på dette bliver nu stadig at fræse ud i væggene. Listerne er sku gamle ( tror sku gravballemanden var med til at sætte dem op ) Så er bange for jeg for ødelagt noget under nedtagningen af disse.

Rillefræser er bestilt, så mangler jeg bare lige en søger til el. Så går jeg fræse AMOK

Tak til alle

Dennis
Jeg har det lidt på den måde at jeg passer på med at gøre forskellige ting på visse tider.
Forstået på den måde at jeg f.eks. ikke ville finde på at splitte vandforsyningen sent søndag aften, midt i en fodboldkamp! Hvis man gør det selv, er det som oftest for at spare penge. Og skal VVS'eren ud for at reparere noget som DU har nosset i... Ja, så bliver det nok også dyrt!!

Men tænk over det. Et skjult rør. Hvad enten det er til vand eller el. Det er træls at stå med i weekenden. Og det tager lidt tid at reparere.

Næstformanden

Er ikke så aktiv i forummet for tiden...
Min sparsomme fritid går med ungerne, hunden og konen. I nævnte rækkefølge....
btw. der har tidligere været et emne om en som også boede i ældre lejlighed, som fræsede ud, her kom støvet ind til overboene/naboen. Det sviner afskyeligt meget!
Nogle rillefræsere har mulighed for tilslutning af støvsuger (industristøvsuger), hvilket varmt kan anbefales.

 

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis