udendørs afbryder

Hej alle lav-det-selv bruger

Jeg har et problem jeg skal installere en 1pol/korr udendørs afbryder jeg har før installeret flere indendørs afbryder men på en udendørs afbryder hedder det ikke p og n men L1,X1 og X1

Hilsen

Dan
8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Plejer det at hedde P og N?!?

Mig bekendt står N for Nul. Og sætter du P(Phase) og nul i en afbryder, får du slukket rigtig meget lys...!!

Hvis det er en udskiftning burde du kunne se det på den gamle afbryder. Ellers må du kikke på diagrammet bag på kontakten.
Jeg ved ikke præcis hvad det er for en afbryder du har (Har ikke læst bag på afbryderne i mange år!!) Men der kommer sikkert indlæg fra nogle der gør.

Jeg vil ikke anbefale dig at "prøve dig frem" Vent med at montere til du ved noget!

Og jeg henviser samtidig til verserende tråd om autorisationer og dermed også en forklaring til hvad der er lovligt og ikke lovligt at lave selv!!

Næstformanden

Er ikke så aktiv i forummet for tiden...
Min sparsomme fritid går med ungerne, hunden og konen. I nævnte rækkefølge....
Frem med din gennemgangstester "bibber" og find hvilke klemme som får den til at arbryde med den funktion som du skal bruge...
det er en fejl jeg har skrevet p og n
daniel p tak for hjælpen  jeg har fundet ud af hvilken klemme jeg skal bruge så jeg skal sæte brun i den ene fra stikkontakten og brun i den anden fra lampen
Fuga er ikke beregnet til udendøres brug, er det ikke noget Opus du har gang i ?
jo undskyld
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis