Sandtype til betongulv?

Hej,

Kan man bruge gult sand/grus til at blande i sin betonblanding til et garagegulv eller er der noget der er bedre? Hvad med resterne fra det gamle gulv jeg brækkede op - kan jeg bruge de mindre stykker i den nye blanding i stedet for sten?

Mvh
Ole

Ole
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Du skal have noget støbemix, eks. en 0-8mm.

Gult sand indeholder ler, hviket ikke kan bruge til at støbe med.
Det er det man kalder fyldsand eller hvis der er sten i stabilgrus. Det er kun til at fylde huller, osv. op med.

Mvh Thomas Hansen

I Singapore impoterer de sand og grus mm. De bruger knust beton i deres beton, men det kræver nok mere vand end ren sten.
Så hvis dit gamle gulv er knust i små stykker, svarrende til støbemix skulle det nok kunne bruges. Det kan dog være at blandingsforhold bliver ændret.

 Mvh.

Flemming

Man skal ikke kaste med Sten hvis man selv bor i et glashus ...Eller hvis Sten er rocker, og ved hvor du bor

Man kan godt bruge gult sand/grus til at blande beton. 90 % af alt fabriksbeton er fremstillet af gult sand. Resterne af dit gamle gulv ville jeg køre på genbrugen. Jeg ville som andre har svaret, hente noget støbemix. Hent det i en grusgrav. Det er billigere end byggemarkedet.
mvh. blandemester
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis