isolering af skur

Hej
Jeg har lige købt hus hvor der er et skur med. Skuret er bare lavet af bræder med fliser som bund og metal tag.
Når temp. svinger dannes der kondens inde i skuret så det drypper lidt fra taget. Kan det klares med at lave en form for undertag ? samtidig kan man "kigge" imellem bræderne der hvor de er lidt skæve... har tænkt på Vindpap på indersiden og evt. noget isolering ?

Ved ikke særlig meget om byggeri så alle råd og ideer er velkommen
11 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Stålplader vil altid give kondens, derfor ville undertag være en god ide ja.

Men hvorfor ville du isolere det ?
Har selv lavet et isoleret skur, 10 cm rockwool i væg og loft (ej opvarmet), med ståltag og undertag, samt fliser som bund.

I væggene har jeg på både inderside og yderside af isolering brugt diffusionsåbent vindpap, da der kommer fugt fra undergrunden, som skal kunne komme ud. I loftet har jeg som sagt på ydersiden lagt undertag og på indersiden vindpap. Efter et år, så ser alt godt ud og der er ikke problemer med fugt af nogen art. Inderbeklædningen er fermacell fibergips og yderbeklædning er klink.
I vinterperioden har der været ca. 4-8 grader og her i sommerperioden har der højest været 18 grader. Det er super at kunne have en stor fryser i skuret samt at kunne opbevarer alle ens byggematerialer der, uden at de går til, især maling.

 

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Grunden til jeg vil gøre noget ved især kondens er at jeg oplevede at en klapvogn nærmest rådnede ved at stå derinde i vinters. tror det skyldes kondens fra taget, men tænkte også det ville hjælpe at tætne vægene med vindpap og så evt. isolere, men som sagt ved jeg ikke så meget om de ting og kan godt være isolering ikke er nødvendigt..... drejer sig først og fremmest om at få et helt tørt skur.
Så er ventilation af skuret mere vigtigt end isolering af skuret.

Fugten er sikkert pga. alt det kondens fra stålpladerne, og fjernes dette problem, vil du opnå et væsentligt mere tørt skur.

Isoleringen af skuret er kun effektivt hvis der også tilføjes en smule varme i skuret også, evt. som i ovenstående tilfælde et fryser som producere lidt varme, eller en varmekilde som frostsikring.
Første skridt er helt sikkert at få lagt undertag på, så kondensen fra stålpladerne ikke havne inde i skuret, husk klemlister mellem undertag og ståltag. Ståltaget kan du være heldig at kunne genbrug hvis det er skruet på. Du bliver dog nok nød til at få nogle nye skruer til det.

\\ n.c.

 

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Annonce
tak for alle svar...

Tror også selv undertag er det vigtigste men hvordan gør jeg det ?? pladerne er skruet på så taget kan genbruges men hvordan sættes undertag på, hvad med afstand osv... (er helt blank på dette område)
Alle lægterne pille af, så lægges undertaget direkte på spærene, klemlister monteres ovenpå undertaget og spærene, også monteres lægterne igen.

Er det letteste ikke at smide noget tag xfiner på taget og så lægge tagpap ?
Det er vandtæt og det burde ikke give anledning til at skulle lave andet.

Jacob
Jo, men også en noget dyrere tagdækning.

Men frem for stålplader ville jeg helt klart vælge pap...
Der er yderligere 1 indlæg i tråden.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også