Rørsamling i betongulv

Hej.

Må man godt støbe sit betongulv hvor der er en samling på kobberrør som på mit billede?


Jeg spørg kun for at blive klogere.

32 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Nej. Nu er jeg dog ikke helt skarp på reglerne, fordi jeg tænker at både have set og hørt at hvis du sætter en bøjning på og lodder det sammen i stedet for, kan du på den måde, have en samling som du støber inde - men ingen skruesamlinger som du viser.
Du skal regne med at det tager vvséren ca ½ time at lodde dem, husk at fortæl ham hvilken rør størrelse der er, og at det skal støbes ned. Så kan han have det rigtige med fra starten, og du slipper for at skulle betale ham for at hente stumper.
Alt efter hvor langt han har skal du nok regnemed 1-2 timer og 100-200 for matrialer (højt sat).

 Mvh.

Flemming

Man skal ikke kaste med Sten hvis man selv bor i et glashus ...Eller hvis Sten er rocker, og ved hvor du bor

Men det vil sige jeg ikke må støbe disse samlinger ned i beton gulvet? Selvom det er lavet i kobberrør?

Jeg spørg kun for at blive klogere.

Det er korrekt. Ja du har kobberrør, men så har du din samling. Det er der problemet er at det er en skruesamling som kan skilles ad. Når du får loddet røret, er røret billedlig talt en fast bestanddel uden samling. Du må ikke støbe hen over, så vil du få ballade med forsikringen ved en evt lækage. Men hvis det ikke lykkedes at få fat i en VVSér, laver du en lille kasse rundt om hvor du har samlingerne og støber så gulvet. Så kan du altid støbe det sidste, når samlingerne er lavet korrekt.
Annonce
Nu skal det jo siges det er fjernvarme rør, og IKKE brugsvands rør. For min vvs mand siger man gerne må når det er fjernvarme rør.

Jeg spørg kun for at blive klogere.

Synes bare der er mange delte meninger omkring det. Det er jo ikke nybyggeri, men renovering. Vi har direkte fjernvarme.

Jeg spørg kun for at blive klogere.

De skal loddes de samlinger du har der når det er direkte fjernvarme. vis der er veksler på altså vis du selv skal fylde vand på så må du godt have de samlinger men ikke noget jeg vil råde folk til

DET SKAL LODDES

ellers ring til fjernvarme forsyningen

Mvh

Martin

 Aut. Vvs-indstalltør

Kan ikke forstå det. Nu snakkede jeg med en som har arbejdet i 50 år som vvs, han siger man godt må, når der er tale om renoverings arbejde, og IKKE NYBYGGERI. Der er brugt skæreringe i møtrikken/bolten.

Jeg spørg kun for at blive klogere.

ring til fjernvarmen de kan fortælle dig om bruge conex i gulvet. er 99,9% sikker på man ikke må.

Mvh

Martin

 Aut. Vvs-indstalltør

Der er yderligere 22 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis