Opsætning af fliser i vådrum

Skal til og lave badeværelse her om en mdr tid. Og har aldrig prøvet at mure før, så har læst en masse om det på nettet, og set instruktions videoer fra alfix. Det ser jo ud til at jeg kan finde ud af det 

Men når nu jeg fjener de gamle fliser så sidder der jo naturligvis noget gammelt fliseklæb. Hvordan får jeg det væk ? Går ud fra at det skal helt ned til gasbeton væggen?

De mærker som kommer i væggen, skal disse pudses op, inden jeg påføre vådrumsmembran, eller er den ikke så sart over for ujævnheder?

Tak for et godt forum
Skal til og lave badeværelse her om en mdr tid. Og... Vis hele indlægget
18 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Hvorfor vil du have han skal syre af??? Hvad er det der skal have syre.?
Når man har fuget fliserne, vil der - afhængig af hvor dygtig man er med svampen - være mere eller mindre fugeslør på fliserne. Det fugeslør fjernes med en let afsyring.

Hvis man er dygtig og/eller fliserne har en meget glat overflade, kan man godt helt undgå fugeslør, men de første gange jeg lagde fliser havde jeg i hvert fald brug for afsyring bagefter.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
syren ville jeg nok holde mig fra på et nylagt fliseareal,, det ka gøre mere skade end gavn,,
du skal ha en ordentlig gummispartel og en god stor svamp (meget vigtig) så går du ikke helt galt i byen med fugerne, så følg andvisningerne på embalage samt de videoer du har set
jeg glæder mig til at se et billed af det færdige resultat :-)

 den bedste håndværker er ham/hende der kender sine egne begrænsninger

Jeg håber du vil lægge lidt billeder op af dit projekt. Det lyder spændende!
Hej

Den med afsyring af fliser har jeg nu heller aldrig brugt, men til gengæld har jeg altid en pose tvist med til efterpolering af fliserne, og dette tager normalt alt fugeslør, og i samme omgang har man mulighed for at eftergå fugningen ved de enkelte fliser, og kan rette småfejl med det samme.

Poleringen foretages når fugningen er halvtør, men tidspunktet afhænger lidt af hvilke fliser der er tale om, så her gør lidt erfaring gavn.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Annonce
Lad være med at syre det af.. Og brug for din egen skyld 1 komponent vådrumssikring.. Jeg synes det er meget nemmere at arbejde med, og man kan bare sætte låget på, hvis du bliver forhindret i at færdiggøre dit arbejde.. Og jeg mener at lovkrav er 1 mm.

Med venlig hilsen

Thomas Nielsen

Super med alle de råd der er kommet. Nogle sidste på falderebet, inden projektet starter i weekenden
Jeg har rigtig god erfaring med de der to-farvede rengøringssvampe, hvor der er en 5-6 mm grøn, grov side og så ca. 20 mm blødere i forskellige farver.
Med den grove side kan man fjerne lidt fugerest og med den bløde fjerner man let fugeslør, når det hele er tørret op. Jeg har dog kun erfaringer med granitfliser.

Med venlig hilsen
ktm

 

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også