Udtagning af stik fra samlemuffe

Hej med jer!

Spørger lige igen i en ny tråd:-)

På min polo fra 1998 er jeg igang med at skifte anlæg. Efter god hjælp herinde fra, har jeg fundet ud af, at jeg skal have byttet to stiks plads. Sagen er den, at jeg ikke kan få stikkene op af den kontakt de er samlet i. De sidder i en form for kabelsko og selvom jeg har fjernet en gul pal der sidder på tværs som en lås, er de ikke til at få ud.

Er der nogen der ved hvordan man klarer sådan en?

Mvh Flymale
9 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Med en samlemuffe... ;-)

Næstformanden

Er ikke så aktiv i forummet for tiden...
Min sparsomme fritid går med ungerne, hunden og konen. I nævnte rækkefølge....
Du klipper ledningen og samler den med en samlemuffe eller endnu bedre en pressemuffe.

Havde ikke lige læst overskriften ordentligt. Troede du mente noget med om man kunne bruge en samlemuffe eller man skulle bruge andet!

Næstformanden

Er ikke så aktiv i forummet for tiden...
Min sparsomme fritid går med ungerne, hunden og konen. I nævnte rækkefølge....

Hej Flymale
Du skal fremstille et lille stykke værktøj af et passende matriale. Det kan være et rundt søm f.eks. Det skal være lidt mindre i diameter end det lille hak der er på begge sider af terminalerne i stikhuset. Det skal så slibes eller files flat på 2 modstående sider ca. 1 cm. op ligesom en skruetrækker.Når du har det stikker du det ned i det lille hul og drejer det forsigtigt fra side til sidel først på den ene side og derefter på den anden. hvis du gør det rigtigt har du åbnet den lille lås der sidder på terminalen og så kan den trækkes ud - når den er ude bøjer du forsigtigt låsen ud igen med f.eks. bladet på en hobbykniv - god arbejdslyst.
Hilsner fra polobjørn

         "AUTOELEKTRIKKEREN" 


"AUTOELEKTRIKEREN"
Men forresten, polobjørn!

Jeg vil bare lige sikre mig, at jeg har forstået det hele rigtigt. Det jeg har tænkt mig at gøre, er at bytte den røde ledning i første række ud med den brun/røde i 3. række. Er det korrekt forstået?

VEd godt det er lidt svært at forstå når man skriver det, men det virker som om du ved hvad jeg mener:-)
Hej og undskyld, men jeg har været på ferie i 14 dage men det er rigtigt hvad du skriver
Hilsen Polobjørn

"AUTOELEKTRIKEREN"
Skrevet af polobjørn på 03 aug 2009 21:48
Hej og undskyld, men jeg har været på ferie i 14 dage men det er rigtigt hvad du skriver
Hilsen Polobjørn

Nej da polo, ferie er da lig med Lds

Det gas, og du kan ta det skibber
Velkommen tilbage, og jeg håber at du har haft en god ferie

 Mvh.

Flemming

Man skal ikke kaste med Sten hvis man selv bor i et glashus ...Eller hvis Sten er rocker, og ved hvor du bor

Hej Polobjørn!!

Ingen grund til at undskylde:-) Håber du har haft en god ferie, tak for hjælp, jeg går igang.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis