overgang mellem gipsvæg og murstensvæg med pudslag

Jeg skal til at opføre on gipsvæg der skal stå vinkelret ud  fra enden af en murstensvæg med pudslag.

hvordan skal jeg lave overgangen mellem gipsvæggen og murstensvæg for at den ikke revner?  gipsvæg og murstensvæg skal beklædes med filt.

skal man bruge en form for armering?

gipsvæggen bliver lavet med 1 lag OSB plade og en gipsplade yderst. kunne man lægge en armering (hønsetråd?) mellem OSB plade og gipsplade og så folde det rundt om hjørnet på murstensvæggen inden man pudser murstenene?
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg har med held bare sat gipspladen mod den færdige mur... fuget med en gang højelastisk siliconefuge og glattet det af med fugemester sættet (6mm runding)

Jeg ved godt at limen måske ik binder liiige på fugen, men man kan hverken se eller mærke det... sørgede bare for at skuppe filten godt ind i hjørnet... Nemmest med fingrene i stedet for alt muligt værktøj man kan finde på at bruge

Lavede i øvrigt samme nummer med fuge i alle de andre hjørner i stuen bare for at det skulle være ens.. og der er overhovedet intet at se nu 5 år efter...

Det du beskriver her, lyder som det indvendige hjørne, ikk?

Jeg bruger også samme metode, som dig, ved indvendige hjørner.

Men det jeg efterlyser, er en løsning ved udvendige hjørner, jeg ønsker ikke at man kan se overgangen mellem gips og mursten.

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Jeg har selv spartlet det sammen med et lag alm. glasvæv henover som forstærkning, også spartlet gipsen ud til godt ½ meter hen af den pudsede væg, ser stadig pænt ud her godt 8 år efter.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også