Kører min Cirkulationspumpe?

Hvad skulle jeg dog gøre uden dette forum

Er der en måde man kan se på min cirkulations pumpe (Grundfos alpha +) som sidder på min shunt, og den kører? Jeg kan ikke engang mærke den vibrere, og jeg vil jo helst ikke have den kører varm, hvis der ikke er vand på den, selvom der altså er vand på gulvvarme anlægget. Eller kan man tvinge den til at skulle kører? Den er sat til pumpestop i styreboksen, så det er klart hvis der ikke er brug for den kører, så gør den det jo heller ikke ved den funktion.

Jeg spørg kun for at blive klogere.

10 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg kan da sige at den helst ikke skulle vibrere for så er den slidt og skæv på akselen, men du kan bruge et trick som vi bruger når vi skal høre om lejerne i en motor er i orden.
Tag den største skruetrækker du har, tryk spidsen ind på pumpen og læg dit øre mod skaftet, så overføres selv små lyde til dit øre.

V.h.  Håndværkeren
Hej..
Prøv at skrue den af, så kan du se pumpen kører rundt.. Pilen er den retning pumpen skal løbe..

ps.. der kommer nok lidt vand.. ikke meget
Mvh Jan J
Ja hvis du skruer den skrue af kan du se akselen, der er normalt også en kærv i akselen, den bruges til at hjælpe pumpen igang igen, hvis den har sat sig efter en længerer stilstands periode.

 Mvh.

Flemming

Man skal ikke kaste med Sten hvis man selv bor i et glashus ...Eller hvis Sten er rocker, og ved hvor du bor

Det er ikke pumpen på billedet du har vel ?. Det er da vist ikke en alpha. Ligner en almindelig UPS

Sendt fra min Commodore64
Hvorfor ikke købe en rigtig fed gammel motorcykel.
Se Min XSer her
Kik forbi www.yamahaxs650.dk
 
nej er det ikke det er en alpha + jeg har Fandt så ud af at den IKKE kørte, elektrikkeren havde ikke sat den rigtigt til, men det gør den nu

Jeg spørg kun for at blive klogere.

Så var det godt du fik kigget efter
Men det kan jo smutte for selv den bedste

 Mvh.

Flemming

Man skal ikke kaste med Sten hvis man selv bor i et glashus ...Eller hvis Sten er rocker, og ved hvor du bor

En anden gang kan du bruge en lang skruetrækker og sætte den ind i mod pumpen ligge øret til skaftets ende lige som en jordmoder det virker man høre alt lige som håndværkeren skrev
Skrevet af Rentojohn på 18 jul 2009 17:11
En anden gang kan du bruge en lang skruetrækker og sætte den ind i mod pumpen ligge øret til skaftets ende lige som en jordmoder det virker man høre alt
Se hvis du nu læste hele tråden fra start, behøvede du ikke komme ind og gentage mig

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis