Sluk mobilen en dags tid...

Jeg ved det godt - jeg er gammeldags, og jeg får på trynen for det her indlæg...

Indtil jeg var 9 år, havde min familie overhovedet ikke telefon. Med andre ord, de var behageligt fri for at stå til disposition døgnet rundt. Og selv efter de havde fået det fantastiske apparat, kunne de med sindsro sige, at de ikke havde været hjemme, da den ringede, så de kunne ikke tage den.

I vore dage er vi så vant til, at man altid kan komme i kontakt med hinanden. Mobilen er blevet en livsvigtig ting, som især den yngre generation slet ikke kan leve uden.

Der bliver udgivet magasiner, som udelukkende beskæftiger sig med, hvor fantastisk, de nyeste mobiler er - de har GPS, adgang til internettet, MP3, radio, TV, 7 Megapixel kameraer, surround i ørepropperne.

Jeg har haft mobiltelefon i 10 år nu - bruger kun alm. tale og sms, og i sjældent tilfælde kameraet - og har fundet den allervigtigste knap, som findes på enhver mobil, uanset pris - nemlig sluk-knappen.

Det er én af de mest befriende fornemmelser, at slukke for apparatet og sige: Nu er jeg ikke længere tilgængelig. I kan rende mig en høstblomst, jeg holder fri. De første par dage er det lidt underligt, at man ikke tjekker for sms eller en besked på svareren, men langsomt siver freden ind i knoppen på én.

Det kan godt være, min holdning hører til i et andet årtusinde, men jeg er af den overbevisning, at hvis man altid føler, man skal være klar til at tage et kald på mobilen, så slapper man aldrig 100% af.

Mit budskab er, lad det skidt ligge en gang imellem, giv jer tiden til jer selv. Vi har overlevet som race i 3 mill. år uden at kunne tale med hvemsomhelst på kommando, og ingen af os er i bund og grund så vigtige, at vi ikke kan undværes et døgns tid.


Lars & Elizabeth, Bente II, Ishøj, XPE3524, MMSI 219015911

Led os ikke i fristelse... vi kan sagtens finde vej selv...

Jeg ved det godt - jeg er gammeldags, og jeg får... Vis hele indlægget
15 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Hej Jakob, jeg købte for 5 år siden en telefon i Netto for 99 kr en samsung .

Meldte mig til i M 1 +50.

Du kan ringe gratis i 50 min om måneden + 50 sms på telefonen + web 50-smser også gratis.

Da jeg er en gammel mand har det endnu ikke kostet mig noget i 5 år.

Mvh.

Benny N.
Je g er også af den instilling, at folk ringer hvis det er vigtigt. Folk spørger sommetider om det ikke var min tlf der bippede. Og om jeg ikke skal læse den...

Meeen... Jeg sender selv en del sms'er!
Som håndboldtræner og holdleder i fodbold, er det træls at skulle ringe til 30 mand... :-O
Tilbagemelding sker også ved sms. Så kan jeg se dem alle når jeg sidder hjemme ved skrivebordet :-)


Næstformanden

Er ikke så aktiv i forummet for tiden...
Min sparsomme fritid går med ungerne, hunden og konen. I nævnte rækkefølge....
så skal vel ikke pille batteri ud af mobilen efter den er slukket og lukket ned.
så aflader den ikke batteriet.! (styrstrøm) for on off  knappen.!
Min mobilos er tændt 24-7-365.

Det betyder at alle mine unger, kan få fat i mig, når der er brug for det... uanset tidspunkt.
Det samme kan andre mennesker der behøver at tale med mig.
Det har jeg det rigtigt fint med.

Jeg tager jo heller ikke diligencen til Italien, som på H.C. Andersens tid,  fordi det der moderne flyveri er noget værre noget

Så ringer og sms´er folk i en uendelighed?
Nej, det gør de ikke. Men de har muligheden for kontakt hvis de har brug for det.

Velkommen til den fagre nye verden og teknologi..... tro mig, den er kommet for at blive.
Og så kan man jo deltage eller lade være

 " Hvis alt ser ud til at være i orden, så er der noget du har overset "


Med venlig hilsen

Jan

Solus 24 "Ofelia"   ___/)__/)_            www.solussiden.webs.com

og oplades med solceller.! (mobiltelefon)
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis