badeværelses ventilator

hej igen herinde.... ved ikke helt om det er det rigtige sted at skrive men prøver....

vi har lige renoveret badeværelse.. og samtidig sat en ny ventilator op... konen havde købt en jem og fix... en silentismen timer og hygro.. forstår jeg instalations vejledningen rigtigt.. så skulle den gerne tænde selv og slukke selv når fugten er væk... men stiller jeg den så den tænder når der kommer lidt damp dernede så vil den sq ikke slikke selv igen... nogen der kander noget til sådan en ventilator.. ???
9 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jamen det er vel Timer delen der styre det.. hvor længe den skal køre efter dampen er væk..! min køre ca 30 min efter.

Mine sider: Tømrer Fredericia & Festsange
he he ja det ville jeg også mene.. men ligemeget hvilken vej jeg drejer knappen fortsætter den sq bare...
Prøv at kontrollere om den er tilsluttet rigtigt. Dem jeg har kan fungere på to måder, enten ved at køre ved en given fugtighed, justerbar på en lille skrue eller ved at køre samtidig med f.eks loftlyset uanset fugtigheden

/John

/John Jensen

hej john....

den skulle værer tilsluttet rigtigt nok... har også 2 små skruer at justerer på.. en til fugtigheden og en timer... stiller jeg fugtigheden lavt så starter den også... men stopper ikke før jeg tar strømmen til den...
Måske er der bare meget fugtigt i din badeværelse..! tænk på alt det fugt der skal ud af, maling, flisefuge, beton, spartel...

Mine sider: Tømrer Fredericia & Festsange
Annonce
Hej.Jeg har lige installeret en ligende ventilator fra j+f og den blå er hygroen og den røde er timer. Hvis de drejes  helt til  venstre er det minimum. Så start med det og drej så henholdsvis den blå og røde til ønsket start og stop. Når du tænder lyset vil timeren også gå i funktion når du slukker igen.
hej... den er sluttet til konstant strøm.. så den går ikke over lyset ??
Hej. jeg har konstateret at hvis jeg drejer den blå helt til venstre bliver den meget følsom over for fugt. Du har vel ikke sluttet 220 v til klemmen SL som er til spænding fra lampen. Prøv ellers at dreje den blå helt til højre så skulle den stoppe ellers er ventilatorens elektronik nok defekt.
Erik
hej... nej den er ikke sluttet til SL klemmen... ja prøver lige at dreje den blå til højre og se om den slukker...
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 25% rabat på maling med vores rabatkode hos Flügger.dk Koden er: LDS     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Sponsor på LDS

Flügger

Find alt til boligforvandlingen, når det kommer til maling og malerrelaterede produkter, på Flügger.dk. Få 25% rabat med koden: LDS

Se mere

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis

Se også