Maling på bilen :(

Jeg skulle i biografen og se Brüno med kæresten, og på vejen kører jeg over en stor klat hvid maling eller lignende, som jeg desværre for sent opdager er våd.. Det resulterer i at det hvide stads ryger lidt op ad døren på min bil, men mest i hjulkasserne og på dækket selvfølgelig.. Jeg kører til den nærmeste tankstation og får vasket det på lakken af, men havde nu rigtig travlt for at nå til biffen til tiden (kommer faktisk 10 min. for sent hvilket gør kæresten sur) så det i hjulkasserne måtte blive siddende.. Det sidder nu rigtig godt fast, så er der nogen der har et tip til hvordan jeg får lortet af? Det skal siges at jeg ikke er sikker på at det er maling, måske er det en slags fuge eller noget.. Værst gik det dog ud over en Citroën C5 der holdt parkeret lige ved klatten: http://img188.imageshack.us/img188/3655/billede5658.jpg Filmen var super sjov, men nu står jeg med en sur kæreste og grimme hjulkasser og dæk.. Hvad gør jeg?
12 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hvorfor kommer mine linjeskift ikke med?
Det vigtigste er efter min mening, at du reddede din lak.
Det er formodentlig plasticmaling, siden du lykkedes med at vaske det af.
Dækkene kan du rense mekanisk, evt. med sandpapir eller forsigtigt med en relativ blød roterende metalbørste. Og så holder dæk jo ikke evigt. Lad være med at forsøge at opløse det kemisk, det vil ødelægge gummiet.
Hjulkasserne er formodentlig sorte i forvejen. Der ville jeg blot male svineriet over og evt. smøre efter med rustbeskyttelsesmasse, hvis der er det i forvejen.

Det er da forfærdeligt, at din kærestes verden kan synke i grus pga lidt forsinket ankomst til en film. Hun burde være mere imponeret over din omsorg for bevarelsen af værdierne.

Med venlig hilsen
ktm

 

Ja, jeg synes også hun var unfair! Det skal siges at det udelukkende er min bil, hun har ikke kørekort endnu, og hun synes i forvejen at jeg bruger for meget tid og for mange penge på bilen..

Jeg tror jeg lader dækkene være, det slides vel af efterhånden..

Jeg havde faktisk ikke engang tænkt på bare at male det over, det er da egentlig en ret god ide.. Tak
Skrevet af Gammelbil på 17 jul 2009 01:53
Ja, jeg synes også hun var unfair! Det skal siges at det udelukkende er min bil, hun har ikke kørekort endnu, og hun synes i forvejen at jeg bruger for meget tid og for mange penge på bilen..



Så skal du nok overveje din fremtids livsledsagerske, med den appetit du har på at bruge penge på bil!
Har set alt for mange triste eksempler på mænd, med interesse for biler, der i kortere eller længere perioder trækkes med vrantne kvinder, der også får uvorne unger.

Verden vrimler med søde kvinder!
Hvis hun så oven i købet har en god bankbog, skader det ikke med lidt penge, når den store kærlighed er ovre!

Med venlig hilsen
ktm

 

kan du ikke lægge det billede op igen,- det virker ik.

mvh jan
Bavian, man bliver ikke ansvarliggjort for andres ting, der flyder på vej og gade, som man kommer til at køre over og derved skader andre.
Det er hændeligt uheld, som man ikke har ansvar for.
Jeg kørte for år tilbage over en hjulkapsel, som en forankørende havde tabt. Den røg op og over i en bagvedkørende, helt ny bil.
Forståeligt nok var bilisten vældig opbragt over, at hans nye bil nu var beskadiget og ville politianmelde mig med krav om erstatning og efterfølgende henrettelse af mig.
Jeg lod forsikringsselskabet om at redde mig fra henrettelse og de betalte ikke nogen erstatning som følge af regulativerne på området. Ærgerligt for ham, men sådan kan livet forme sig med stød og ærgrelser.
Var hjulkapslen faldet af min vogn og havde skadet den bagvedkørende, ja så var jeg ansvarlig. Det var jo heller ikke vor ven her, der havde hældt malingen ud på vejen.

Med venlig hilsen
ktm

 

ktm--> Man kunne jo godt kontakte politiet, så de kunne ´få nogen til at udbedre forholdene.....noget med at stoppe så det ikke bliver værer....måske kunne skaderne være begrænset...ser jo ud til mange har trillet igennem....men hvad ville du sige til at komme ud til din bil og den så sådan ud...det grænser sig jo til hærværk....når man bare lader stå til.

Har selv prøvet det....ud for en maler butik....kom hjem og så min bil. Kørte ned i butikken og spurgte om de havde set hvem der havde tabt en bøtte. Det havde de....også ned til ham....han kom til at vaske....også foran butikken...
Det første jeg gjorde var at finde et sted at vaske bilen. jeg fandt en vaskehal med "højtryksspul" (ikke at forveksle med højtrykspul ) på hjulene.. Imens den blev vasket ringede jeg 114 og fik fat på en der ikke viste noget, så jeg blev viderestillet til en der heller ikke viste noget, men gav mig telefonnummeret til kommunen. Jeg nåede ikke at ringe til kommunen før jeg var på vej tilbage til klatten på vejen, hvor jeg fik fat i en der var på vej op i opgangen ved siden af den røde Citroen.. Men hun viste ikke hvem den tilhørte, så vi kunne ikke gøre så meget ved den nu.. Jeg vil lige understrege at den var godt klattet til før jeg kom, og det var tydeligt at der var kørt mange biler og cykler over klatten, og mange der havde kørt en del hurtigere end mig.. Jeg føler ikke at jeg har ansvar for den maling der eventuelt har ramt den røde bil.. Jeg gav nummeret til kommunen videre til en anden mand der også synes at der skulle gøres noget ved det.. På det tidpunkt var reklamerne i biografen startet, så jeg kørte..
Da jeg kom tilbage et stykke tid efter filmen, var der lagt grus ud over malingen og den røde Citroen var væk, men jeg lagde en seddel med bl.a. mit telefonnummer på de to andre biler der var ramt af maling, men har ikke hørt fra dem..

ktm: Jeg er nu meget godt tilfreds med den her tøs alligevel og hun er heldigvis sjældent muggen som den dag.. Det kan være det bare var den tid på måneden..?
Gammelbil---> Sådan, du gjore hvad du kunne ! ikke bare stikke af og tænke det er nok andre der opdager !
Der er yderligere 2 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også