Skal jeg rette gulvet op?

Jeg har støbt en etageadskillelse på støbeforskallingsplader ("HODY").. Vi fik ikke flyttet tilstrækkeligt godt rundt på beton'en (flydebeton / vibartionsfri beton) og der er nu en variation på +/-6 mm over ca. 30m2

Der skal gulvtæppe på.

Bør jeg rette det op med selvnivellerende spartel?


 

12 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Skulle du lægge et trægulv må der maksimalt være +/- 2 mm.

Hvor meget variation er der pr. meter? 6 mm er ikke meget, hvis det er over 6 meter.
Det er et spørgsmål om hvad du syntes, gulvtæpper er som reglt ret taknemelige, og man kan som regel ikke se mindre ujævnhedder.

Så det er kun et spørgsmål om hvad du syntes.

Mvh Thomas Hansen

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
jeg ville bare smide det tæppe på

Jeg spørg kun for at blive klogere.

calle ved trægulv skriver max +/- 2 mm. Det er selvfølgelig pr/mtr ik?

Jeg spørg kun for at blive klogere.

Jens var det nemt nok ellers og få spredt ud det vibreringsfrie beton, for jeg skal lave gulv med tilsvarende produkt? Hvordan lavede du afretningen?

Jeg spørg kun for at blive klogere.

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Annonce
Skrevet af Daugaard24 på 16 jul 2009 12:10
calle ved trægulv skriver max +/- 2 mm. Det er selvfølgelig pr/mtr ik?

det skulle være pr. meter
max. 2 mm på en 2 meter lodstok/retskinne
Jeg ville nok have hældt en gang flydespartel udover det, eller lejet en betonsliber og taget det værste inden tæppet kommer på.
smid vand på og se hvor vandet samler sig, og fyld der op med flydespartel....
Jeg har opmålt gulvet som i kan se på vedhæftede pdf... Ved nærmere eftertanke er jeg ikke i tvivl - der er jo relativt store variationer på korte afstande..

Den med kun at anvende flydespartel i lavningerne, vil jo medføre at jeg får områder hvor flydespartel bliver meget tyndt og det er vel ikke så godt? Der er vel en nedre grænse for hvor tyndt et lag må være, men er der nogen der har erfaring med at anvende flydespartel i lagtykkelsen 0-2mm?


 

Der er yderligere 2 indlæg i tråden.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også