give fisk strøm

Kan man give fisk i en havedam strøm for at kunne fange dem ???

Hvis ja hvordan ??? Jeg har en stor dam på ca 200 kwm
13 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Skrevet af Urup på 16 jul 2009 00:29
Kan man give fisk i en havedam strøm for at kunne fange dem ???

Hvis ja hvordan ??? Jeg har en stor dam på ca 200 kwm
Tjah hvis det er dine egne fisk og dam, for ellers er den form for fiskeri meget ulovligt.
Du skal bruge en 12 v. akkumolator og et par start kabler eller kraftige kabler. kablerne forbindes til nogle kobber plader á 10 x 10 cm som stikkes ned i vandet i hver sin ende af dammen. Jeg vil nok anbefale dig at bruge kraftige gummi handsker og lange gummi støvler. så kan du hånd plukke fiskene. Du skal dog kun har strøm til vandet max. 30 sekunder ad gangen, ellers dør fiskene.

Som du ved Kmt. så er alt det der er let og sjovt, forbudt i Danmark.
Så vidt jeg har forstået må man heller ikke blusse ål mere, ej heller skre-e dem.
Min Far fortalte om hvordan de fangede ål da han var dreng, en brugt nylon strømpe med noget frisk oksefars i, en passende line i og så bare ud i havnen om natten. Næste dags morgen kunne de så hente adskellige ål op der sad fast i strømpen. Eller lange rør fyldt løseligt ud med halm som bare blev lagt på havbunden ( ål elsker at gemme sig sådanne steder) De tattede også ål med en kinesertråd trukket igennem sandorm og rund så de dannede en løkke, når ålen så bed på og ville stikke af strammede kinesertråden omkring snuden på den.
Men det er FY FY i dag.
Hvorfor skal man have kraftige gummihandsker på når det er 12 v ??
Skrevet af Håndværkeren på 16 jul 2009 20:01
Som du ved Kmt. så er alt det der er let og sjovt, forbudt i Danmark.

Og så gør vi sandelig heller ikke noget af det, der er forbudt!

Dvs, her til aften var jeg ude og føre mig frem i min gamle, åbne bil. 
Solen skinnede, det var varmt, jeg var alene på motorvejen, motoren gik fabelagtigt godt, hjulene i balance, konen var ikke med, ja så vældede anarkiet op i mig!
Jeg kørt sgu 130, hvor jeg kun måtte køre 110 km/t.
Forkasteligt og dadelværdigt og jeg erkender straks at være en kriminalis.

Men sådan er der jo så meget, undtagen når der er løn!



Med venlig hilsen
ktm

 

Annonce
ÆV BÆV så har jeg været mere uartig end dig, for en sommer morgen mellem kl. 02,00 og 04,00  for år tilbage kørte jeg skam 165 kmt. over en meget lang strækning. Motoren fik den her dejlige syngende lyd, mine arme blev en halv meter længere (havde ikke kåbe på)
Det værste var den hastighed benzinen forsvandt med i tanken.
Jeg mødte ikke et øje på hele turen.
Skrevet af j håndstad på 16 jul 2009 23:53
Hvorfor skal man have kraftige gummihandsker på når det er 12 v ??
Det er jo ikke volten der er skadelig, men den mængde amp. der kan frigives fra en akomulator der gør ondt i armen.

Jamen når du siger akkumulator, så tænker jeg batteri?? Er det det som skal bruges? nej vel?


 

Skrevet af grossmann på 17 jul 2009 19:42
Jamen når du siger akkumulator, så tænker jeg batteri?? Er det det som skal bruges? nej vel?
Jo da, et mellemstort bilbatteri omkring 60 amp.

Det havde jeg godt nok ikke troet kunne gøre det..


 

Der er yderligere 3 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis