Letrøget kalveculotte

Den bedrer halvdel er kommet hjem med en letrøget kalveculotte. Og jeg er kommet i tvivl om hvad man stiller op med sådan en fætter. Skal den steges som en normal culotte, skal den koges som en hamburgerryg eller er det en pålægsvare som skal spises som den er?

Green

8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
jeg vil tro den skal laves som en almindelig culotte. Der findes forskellige former for rygning, og ikke alle kan betragtes som en tilberedning. Jeg kan ikke huske hvilken kategori letrøgning går ind under.

mvh jan
hmm står der ikke noget på indpakningen? der plejer som regel at stå et eller andet om tilberedning osv.

www.simpelt-liv.dk opskrifter, køkkenhave, husdyr og meget andet... læs mere om at blive selvforsynende uden at overdrive.

Nej det gjorde der ikke - det var det første sted jeg kiggede.
Den fik 3 kvarter i ovnen som en almindelig steg, og kødstrukturen var OK, men smagen var ikke så god. For meget røg og salt. Så det blev ikke nogen stor succes.

Green

så havde den sikkert været lækker som pålæg, røget filet, er jo i princippet også rå.nu er den jo spist. men, på rugbrød med peberrodssalat og syltede agurker.

Vær mod andre, som du ønsker, de er mod dig.
Kok og Havenørd.
det lyder nu ikke så ringe Henrik, og du har nok helt ret i at den var ment som pålæg

www.simpelt-liv.dk opskrifter, køkkenhave, husdyr og meget andet... læs mere om at blive selvforsynende uden at overdrive.

Annonce
Det tror jeg ikke. Den var blodig, og lignede absolut ikke pålæg. Efter at den havde været i ovnen var den OK som pålæg, men som skrevet , ikke nogen stor nydelse.
Har i dag set en "letrøget" svinebov. Åbenbart det samme princip, men med påskriften: koges 2 timer, til sylte.

Syntes faktisk at det er lidt dumt at man lancere en ny form for tilberedt kød, uden at give folk nogen ide om hvad det kan bruges til.

Green

røget til sylte? det skal da ikke være røget så vidt jeg ved. var min mormor der plejede at lave sylte, og det var nu godt med en god sennep til og hjemmelavede rødbeder

Det er jo det der er mit point.
Der er ikke nogen reel forbrugeroplysning på varen, så man ved ikke hvad man skal bruge den til.

Har også én gang selv lavet sylte med et halvt hoved (med hjernemasse og det hele) noget bovkød, og et par fødder. efter den oplevelse er jeg egentlig ikke mere så begejstret for sylte...

Green

Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis