Anlæg til festival

Hej

Jeg skal på skanderborg festival sammen med nogen venner.. vi har en lille cdafspiller som vi før har haft med, men den bruger mega mange batterier og kan ikke spille særlig lang tid af gangen. Er der en smart måde, så den kan spille lang tid og selvfølgelig en måde som ikke er farlig for dens omgivelser

normalt bruger den 8*1,5V.

Nogen som kan nogle tricks..

er ikke særlig meget inde i det teknologi, så hvis i vil svare så alle forstår det

mvh

Thomsen1
2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Sådan lidt hurtig hovedregning... 8 x 1.5 = 12 V (lidt ligesom et bilbatteri ;-)
Hvis du er lidt fiffig, kan du montere en ledning i din radio som går på batteriet.
Vær dog opmærksom på at en sikring vil være en rigtig god ide at have foran ledningerne og din radio. Det kan give nogle slemme brændemærker hvis du laver en kortslutning uden sikring...

Mæstformanden

Er ikke så aktiv i forummet for tiden...
Min sparsomme fritid går med ungerne, hunden og konen. I nævnte rækkefølge....
hej
Vi havde den oppe at vende - jeg tror det var sidste år også.
Du kan hos eks. Harald Nyborg, købe en lille handy "Starthjælp" - eller"start booster", til fra 199 og opefter. Den er beregnet til at starte en bil, men den har også et 12V udtag til f.eks. din CD spiller. Mange har også lys og kompressor ( til luftmadrassen ).
Den jeg har lige nu er fra HN og kostede 249,00 på tilbud. Den har en 17 Amp batteri - så hvis din CD spiller eks. bruger 10 watt, har du til omkring 20 timers spilleri.
Husk nu een af hovedreglerne på Danmarks Smukkeste Festival: Ænderne må ikke betrædes :-)
Med venlig hilsen
Niels Vangsøe

Vangsoe
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis