hvordan males/farves gammelt hus.

Jeg har et gammelt hus hvor der ikke lige nu er råd til vandskuring, derfor skal jeg pudse de værste steder op, og ud over dette så er der på facaden gammelt kalt samt det sidste der har været brugt som er en gul maling.

Jeg ønsker at huset nu skal "males" gråt, men hvad kan jeg gøre dette med, på de 3 forskellige underlag.

Ud over det vil jeg også lige hører hvad jeg kan pudse med, så det også kan binde lidt på gammel mursten, gammelt maling og gammelt kalk.

Er det bare strandsands mørtel blandet med cement, med evt lidt murbinder blandet i???
7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Først skal du rense alt løst materiale af, evt. med en højtryksrenser. Så blander du cement og vand til en flydende konsistens (som maling) og pensler det på i huller, osv. Så kan du nu pudse op med en 7 mørtel 4 sand og 1 cement. Alt efter hvilken kornstørrelse du vælger, kan man få det at ligne det gamle. Dette kan også bruges som vandskuring, og koster kun 1/10 del af prisen, i forhold til at købe færdigt vandskurings mørtel.

Mvh Thomas Hansen

det afhænger meget af hvor gammelt huset er. Hvornår er det fra ?

http://www.lyrk.dk
huset er fra 1950, og jeg har ejet det i 6 år, og i denne tid har der intet været gjort ved muren. Det ligner alm. mursten der indenunder, kalk uden på, hvor på der er maling. Nogen steder er der stadig maling tilbage, andre steder er der kun maling og de sidste steder er der så kun mursten. skal have pudset alle de steder der er kun er mursten og dernæst have fundet noget jeg kan male med som kan bruges til alle disse underlag.
hvad er der galt med at kalke det igen ? det er da den bedste løsning hvis du spørger mig

http://www.lyrk.dk
Annonce
har prøvet at kalke, men syntes ikke rigtig at det binder på det gammel maling.

og farven på huset skulle gerne blive grå, hvilket vel ikke kan lade sig gøre med kalk eller hvda??
har lige hørt fra min tømmerhandel at skalcem 100 hvor der for hver 10 kg er blandet 1 liter beto/kalk-binder i, det skulle virke. Dog ikke noget skalflex vil ganrantere, men noget mange har haft succes med.

og har også fundet ud af at kalk fås i flere farver.. Kan det binde på min malede overflader???
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også