ligge vinyl gulv

Hej. lige en hurtig. Skal have lagt vinylgulv i et lille værelse 2x3 m som har en jævn hård træfiberplade som overflade. Hvordan skal det ligges fast. Med dobbelt klæbende tape, limes eller andet? På forhånd tak
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej Jan
 
Det afhænger af hvilken slags vinyl det er, men jeg går ud fra at det er boligvinyl, med skum på bagsiden. Jeg er selv gulvmand, og det skal bare lægge løst. Du skære det til således, at der ca. er 5 mm luft hele vejen rundt, derved sørger du for at der ikke komme buler senere, når det begynder at udvide sig. Du slutter selvfølgelig af med en feje/sandliste. Du kan godt bruge dobbeltklæbende tape ved døren, hvis du føler for det, men endelig ikke på alle fire sider, da du låser belægningen, og derved kan det ikke udvide sig. en evt. udvidelse vil gøre at dit dgulv vid bule på midten istedet.
 
Med Venlig Hilsen
 
Stefan
Det skal bare ligges løst, med ca 3-4 mm luft hele vejen rundet til paneler. Det må ikke spænde nogen steder, for vinyl arbejder, og så kan der komme buler. Du afslutter med en sandliste. En fin overflade du skal ligge det på. Du kan godt lime det på, men så skal det være hele gulvet. Og husk og brug en rigtig vinyl lim, og lad det tørre til det næsten ikke klistre mere, ellers kan det danne luft under vinylen, og så kan du også få buler. Pas på når du skær det til hvis du ikke en van til det smutter kniven, så er det sket.

Hilsen gulvmontøren

Jeg spørg kun for at blive klogere.

Super. Mange tak for svar. Det ligger fremragende nu!
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis