Problemer med nyt Ifø

Hej!

Jeg har hos min gamle mor monteret et nyt Ifø Sign toilet.

Jeg har skildt det ad og skruet helt op for vandet grundet at hendes streng er ca 50meter ud til hovedledningen i vejen... (dette var et råd fra både en gammel bekendt vvs'er og fra manden i Bauhaus der solgte mig det)

Men... Når jeg trækker ud det skyller det godt nok fint med en masse liter vand... men det løber meget langsomt ud af kummen... Så langsomt at man skal skylle 2-3 gange med stort skyl for at få papiret med ud

Det gamle (30 år gammelt Ifø) havde ingen problemer med afløbet...

Det er ca 1½ måned siden jeg monterede det, og vil mene at hvis noget ikke var som det skulle være i afløbet, så ville det være stoppet nu...

6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
jeg tror du bliver nødt til at afmontere toilettet. det lyder som om multiquiken er skredet for dig under monteringen. multiquikken er den overgang í gummi mellem toilet og afløb. alternativt sidder der et eller andet fast et sted i afløbet.
to muligheder : rul ærmerne op og hele hånden op i grethe....eller afmonter og se om du kan se fejlen....der må være noget der stopper et sted....det kan jo osse være det er længere fremme...altså en slamsuger du har brug for. hov; det blev vist til tre muligheder :-)
Go fornøjelse og lad os høre hvad du finder *S*
Jeg nægter at tro på at problemet ligger efter kummen... Problemet var der allerede ved aller første skyl...

Men jeg må prøve at flå det af igen...

Hvad der undrer mig lidt er at selve udløbet man kan se nede i kummen er langt mindre end i det gamle.. kan det være fordi at den største mulige mængde vand ikke kan rende ud hurtigt nok?
jeg tror mere det er fordi der skylles med en mindre mængde vand. hvis hullet var større ville man ikke kunne spule ordentligt ud.
jeg skyller med over 9 liter i hvert fald Det er i hvert fald lige så meget som det gamle ifø når man kigger... men må bare prøve at pille det af.. det er jo ikke ligefrem et flerdages projekt
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis