Solfanger eller varmepumpe garage

Hej min kammerat har lige bygget sig en 35 kvm isoleret garage. og skal nu have nået varme ind . Hans plan var at få monteret en panasonic varmepumpe. men så kom vi til at snakke om det var muligt og få den opvarmet kun via solfanger . -

Vores tanke var en solfange anlæg og så tilslutte til en radiator eller 2 . i garagen .,
MEN

Kan det overhovede holde det varmt hele vinteren . Og kan man lave det på den måde .
Af hvad vi kan se et solfange anlæg koster har vi regnet os til at det er ca samme pris for varme pumpe eller solfanger

Hans gasfyr stå i garagen og er helt nyt og vandvarmere er ikke bygget til solfanger så den kan vel ikke bruges til at lave varmt vand

Hvad ville i vælge
15 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Når nu fyret står i garagen, er det så ikke bare at sætte en radiator op ved siden af, eller er der noget jeg har misforstået?
Du vil få vanskeligheder med at opvarme garageren henover hele vinteren med solvarme, men som ovenstående spørger, hvorfor så ikke bruge gasfyret?

Alt kan lade sig gøre, så længe man bære knofedtet på hånden!
Han søger efter billigere alternativer . Varmepumpe er billige i drift end fyret . garagen er på 35 kvm med 5 meter til loftet og der skal køre varme konstant Da det også skal bruges til vaske rum . så det skal helst være så billigt i drift som muligt.
Hvis du har et fyr, så brug dog det.
Hvad hvis det bliver en kold vinter, så tvivler jeg meget på en varmepumpe kan varme det tilfredsstillende op, med så højt til loft.
Jeg er normalr fortaler for varmepumper og anden alternativ energi.
Men som Bavianen skriver kan der godt blive problemer med en varmepumpe i kolde perioder. Og køber du en af de knapt så avancerede og billige udgaver er du næsten sikker på at det ikke vil virke ved minusgrader!!

Hvis fyret er så dårligt at det ikke kan svare sig at sætte en ekstra radiator op, skulle din makker hellere finde et helt nyt varmeapparat! Du skal tænke på at den udgift der er til en varmepumpe skal tjenes hjem igen på elregningen. Mens en radiator ikke koster ret mange basseører...

Næstformanden

Er ikke så aktiv i forummet for tiden...
Min sparsomme fritid går med ungerne, hunden og konen. I nævnte rækkefølge....
Annonce
Den forkromede løsning er en Varmeventilator
Den kommer nok til at give den bedste varmefordeling, den kan laves selv.

 Mvh.

Flemming

Man skal ikke kaste med Sten hvis man selv bor i et glashus ...Eller hvis Sten er rocker, og ved hvor du bor

Varmeventilator hva det . Meningen hva en kvantets varmepumpe fra panasonic hans gasfyr er helt nyt men det køre kun gulvvarme i hele huset ingen radiator ved ikke om det kan trække en radiator også. Tror han er bange for meget ekstra det kommer til at koste på gas regningen og derfor søger han den billigste varme løsning der skal kun holdes de ca 14 eller er det 16 gr så der ikke kommer fugt .
Varmeventilator -skal den tilsluttes til gasfyret eller hvordan . hva koster sådan en i brug.
Skrevet af FWM på 15 jul 2009 17:19
Den forkromede løsning er en Varmeventilator
Den kommer nok til at give den bedste varmefordeling, den kan laves selv.

Det er lavet så smart at hvis du trykker på varmeventilator så får du svarret

 Mvh.

Flemming

Man skal ikke kaste med Sten hvis man selv bor i et glashus ...Eller hvis Sten er rocker, og ved hvor du bor

Ahaaa .smart , Kan nu stadig ikke helt forstå den, Skal den tilsluttes gasfyret som en radiator eller hvordan Og er den billig i drift som en varmepumpe eller hvordan
Der er yderligere 5 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis