JGRO projekt

Hejsa allesamen

Jeg er i gang med at bygge en cnc-maskine efter JGRO's model. En gratis byggeplan fra CNCzone.

Der er lidt billeder her : http://rotand.dk/zen/cnc-build/

Jeg gik igang fordi jeg gerne ville have en reprap (http://reprap.org)

Men disse planer hvor man bygge i mdf så mere tilgængelige ud. Jeg er nemmerliget datalogistuderende og mine håndværksevner er vidst lidt begrænsede.

Det går dog den rigtige vej og mit håb er at i løbet af denne uge vil jeg kunne monterer motorer og begynde at indstille og teste.

Jeg står dog og mangler en essentiel del, nemligt fræseren. Jeg ville høre om der var nogen der havde en anbefaling af noget billigt og passende. Ville det fx være ok med den billigste overfræser fra Haraldnyborg etc eller ja er det muligt at montere fræse grej på en bore maskine ???
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
en boremaskine vil være et dårlig valg, da selv de bedste kvalitets boremaskiner har det med at kaste en hel del når man sætte en fræser i dem.

spænde systemet skal helst være med små tænger, og ikke en patron :-)
I USA er det vist meget populært at fjerne motordelen fra en Bosch eller andre overfræsere. Det kan man åbenbart godt på nogle af dem.

Dem fra Harald billig Skrald kan ikke skilles ad - så skal du finde en måde at montere hele overfræseren på.

Jeg vil anbefale den mindste Kress - den koster nok under 1000kr i tyskland, men det må du selv finde ud af.

Mvh Adam
Tak for tipsne.

Ja det bliver nok ikke en kress. Men en eller anden form for overfræser, men jeg vil kigge efter hvordan det er med at skille dem ad. Ja og måske kendte jeg nogen der havde en gammel, hvor "styret" var gået i stykker så den var til at få til en rimelig penge.

Da den oprindeligt plan var at montere et "plastik-printhoved" er det mest af alt for lige at prøve at se hvordan det virker at jeg vil montere en form for fræser.

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis