HJÆLP jeg har ukrudt!!

Jeg skal have lavet min have. Har lagt nogle billeder ind.
Jeg er gået igang med at rydde det for ukrudt men kan se at min have har lavet jorden ujævn.
Eller os har jeg i ren vrede over ukrudtet!
Jeg har brug for seriøs råd omkring hvad jeg kan gøre. Målet er som følgende:
-få en pæn have
-have græs
-få planter.
Det hele skal holdes meget simpelt da jeg ikke er nogen have-menneske.
Håber i kan hjælpe

Med venlig hilsen

Den Unge lav-det-selv

8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Round up er din ven! :-)

Med venlig hilsen
ktm

hmm hvad er round up?

Med venlig hilsen

Den Unge lav-det-selv

Sprøjtemiddel til ukrudsfjerning.
Kan købes ved landbrugets indkøbscentre til rimelige penge ift. byggemarkeder.

Med venlig hilsen
ktm

nak hele l*rtet med en gasbrænder og så en fræser til at gå det hele igennem, riv alle rødder sammen, plan det og så græs i skidtet, dog skal græs stadig passes og slås ca. 2 gange i ugen halvdelen af året

www.simpelt-liv.dk opskrifter, køkkenhave, husdyr og meget andet... læs mere om at blive selvforsynende uden at overdrive.

Jeg havde/har et tilsvarende stykke jeg er gået i gang med,først skal du sprøjte det ned med round up som ktm skriver,
først en gang og igen en uge senere, når det hele er svedet af (ca 14 dage-3 uger) kan du fræse hele stykket også
ellers gå igang derfra.

Hvis du vil lave det manuelt (pille det hele op med hånden etc. ) kører du bare træt i det og blir aldrig færdig.

Mvh Henrik

Mvh Henrik

Annonce
lige en opdatering::

Jeg er faktisk lige bleven færdig med at tag det hele op pr hånd. Første og sidste gang jeg gør det!!!!

men skal jeg så fræse det eller skal jeg bruge round up?

blev anbefalet af den lokale varmemester at jeg skulle bruge round up også derefter skulle jeg så græs.

Ville det stadig være muligt...??

Med venlig hilsen

Den Unge lav-det-selv

round up virker kun på det grønne så du er lidt for sent på den nu,men du kan fræsse nu og tage de væste rødder, husk lige at så græs lige nu så skal det vandes unøddigt meget med mindre du ligger rulle græs,det er for varmt og tørt at så græsfrø det bedste tidspunkt er slut august ellers kan du give det plænerens til foråret
Planten på det andet billede ligner en japansk pileurt, den bliver stor og flot, men er et forbandet ukrudt der ikke er til at slippe af med.

I øvrigt skal du nok regne med at hvis du vil have have, så skal der luges en gang i mellem. Så det er nok ikke sidste gang at du skal i gang med det. Hvis du laver en stor græsplæne, så vil den ugentlige klipning sørge for at det meste af ukrudtet forsvinder, men der hvor du vil have bede med blomster skal du luge - ellers gror det helt sammen i løbet af en månedstid. Hvis det ikke er for store bede er det ikke uoverkommeligt lige at luge en gang om ugen, så får du fat i det mens det endnu er småt.

Green

Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis