Tilslutning af bordopvaskemaskine

Hej, jeg overvejer at købe en bordopvaskemaskine, og har et par spørgsmål angående dette.

Jeg vil gerne tilslutte maskinen til vandet permanent, og ved derfor man skal have et t-stykke. På det kolde rør sidder der en ting som jeg ikke ved om er et t-skykke. Se vedhæftede billed.
Et dette et t-stykke? Hvis ja, hvad skal jeg så mere have fat i for at tilslutte maskinen? Der er et rør til afløb. Se vedhæftede billed.

Er det et problem hvis vandrørene til maskinen er over 2 m, da den kun kan stå på den anden side af ovnen?

Håber i kan hjælpe

Venlig hilsen Qufel

3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det er ganske rigtigt et t stykke man ser på billedet. Den lige kærv man ser på studsen er en hane, der er pt er lukket. Fjern proppen yderst til højre og tro mig om ikke slangen der følger med en opvasker passer direkte på. Der skal blot åbnes for hanen ved at dreje kærven en kvart omgang.
Afløb tilsluttes på den studs man ser på det næste billede, hvis den er for stor kan man købe en mindre for billige penge. Slangen sikres med et spændebånd

Ang længden, det betyder intet, men dem der følger med maskinen skal nok forlænges

Iøvrigt har jeg selv haft en bordopvasker og kan klart anbefale en bosch.

/John

/John Jensen

Har læst mig frem til at man skal bruge en ballonfix med kontraventil. Fungere den sorte plastic-drejeknap, sådan at den kan afbryde for både vandet til vandhanen og til opvaskemaskinen? Eller skal der sættes en ballonfix i forlængelse af det ene rør?
Jeg kender ikke den type du har i detaljer, men vil tro at den sorte plasthane lukker for vandet i lodret retning og den kærv der er på t stykket lukker for vandet i vandret retning.
En kontraventil kan købes i et byggemarked og kan skrues direkte på studsen til højre, når proppen er fjernet.

/John

/John Jensen

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis