stærke bedkanter

Hej,

Vi står og skal i gang med lave bedkanter langs vores bøgehæk. Der er tale om en bedkant i Herregaardssten, som skal have en højde på ca. 60 cm.

Jeg er i tvivl om hvordan underlaget skal laves. Hvad er anbefalingen til et solidt underlag til sådan et bed? Jeg forestiller mig stabilgrus, eller måske et støbt underlag? Er der nogle der har noget god erfaring med dette?

Med venlig hilsen

Thomas
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Sæt dem i jordfugtig beton.

Mvh.

Flemming

Man skal ikke kaste med Sten hvis man selv bor i et glashus ...Eller hvis Sten er rocker, og ved hvor du bor

Ok. Så grave ca. 10-20cm ned hvor bedkanten skal være, kast opblandet cement/beton i(uden vand naturligvis), og sæt stenene på? Tænker mere om der er behov for en bund ud over jorden.

Tak for svaret i øvrigt

/Thomas
grav en rende, smid stabil i bunden og stamp det, derefter brug tørbeton i et lille lag under stenene og så en lille "vold" der skråner op af stenene på bagsiden. (går ud fra det er de høje slags du bruger til kanten? så lav volden halvt op af stenene, når du så dækker med jord ser man det ikke og det bliver rigtig solidt

www.simpelt-liv.dk opskrifter, køkkenhave, husdyr og meget andet... læs mere om at blive selvforsynende uden at overdrive.

Super! Mange tak for hjælpen begge to.

/Thomas
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis