Cnc, Langt om længe

Hej, jeg er ny her, og håber jeg kan få nogle gode ide´er ved at kigge andre lidt over skulderen.
Jeg har i flere år arbejdet med cnc, og samtidig fulgt med i hobbysiderne fra Usa/ Tyskland mf.
Da jeg en dag så på Ebay, at der var et komplet sæt til salg til billige penge, tænkte jeg at det kunne der vel ikke ske noget ved at købe  (ca. 1800 kr + told)
Det er ikke det bedste kit på market, men godt nok til "learning by doing" og det er hvad jeg skal bruge det til.
Jeg har nogle kraftige servomotore, som jeg senere vil benytte til en router på ca 2*2.5 meter. men der er noget mere spænding på, og da jeg ikke er udlært i el, vil først  jeg sætte mig ind i sagerne ved dette lille kit.
hvis det har nogens interesse, har jeg lagt nogle små klip på youtube,  det går langsomt men dog fremad, det primære er at det ikke må koste en herregård. ellers kunne jeg jo lige så godt købe en proff. maskine.
http://www.youtube.com/user/Rodfraeser

Min egen server står og kigger lidt på vejret, (mest for sjovt) http://merkur23.dyndns.dk/weather.html

Mvh. Jørgen Hansen


Jørgen Hansen

4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej Jørgen.
Jeg syntes du skulle søge lidt efter Metalsnedkeren her på LDS. Han har selv lavet det du vil igang med der, så vidt jeg har forstået, for meget små penge.

V.h.  Håndværkeren
Ja, helt sikkert, han er godt nok kreativ, og flotte ting han får ud af maskineriet.
Det der er nyt for mig er Mach3 og alle de "billigprogrammer" som der er mange af. men jeg holder mig til Gkoder ind til videre.
Jeg arbejder til dagligt (proffesionelt) med cnc, mest i Jern og Alu, og softwareen hedder VisualGibbs og kun i 2 til 2.5D, men det er lidt dyrt til hobbybrug.
Nu er sommer lidt endnu, så det er båden og hus og have der råber højest, lige nu.
Dejligt at der nu er kommet interesse for emnet her i Dk, så vi kan dele erfaringerne, der er jo ikke to maskiner der arbejder ens.
Mvh Jørgen

Jørgen Hansen

Jeg må jo indrømme at her er et felt jeg overhovedet ikke har forstand på, jeg havde blot noget Egetræ som han kunne øve sig på. Han hjalp så mig med min Pc da den drillede mig.
Så kom der da lit "liv" i maskinen.

Jørgen Hansen

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis