læbestift på mur..... VANDALER!!!

Nu hvor det lokale Dana-Cup er overstået er skaderne følgende:

1 - bagsmækken på bilen fik en tur med en nøgle.
2 - det ene sidespejl blev revet af (det kunne heldigvis monters smertefrit, men er flækket på midten)
3 - "Hej klamme" er skrevet på mit hus med rød læbestift.

Sådan en flok lorteunger!!!!

Men - læbestiften, hvordan fjerner jeg den hvis det overhovedet kan lade sig gøre? Muren er vandskuret og malet med grå silikatmaling. Jeg har forsøgt mig med rensebenzin, som godt nok opløser læbestiften, men jeg får også lidt maling med i samme omgang, og får egentlig bare en lidt større lyserød plet.
9 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce




Surt.

Prøv evt. med petroleum - evt. efterfulgt af brintoverilte.

Jeg vil prøve det af på et ikke synligt sted inden du går igang.









 

 

 

Jeg har ikke prøvet, men måske fungerer det:
Kuldespray.
Det køler stadset ned til -40 grader, du kan jo håbe at det bliver så stift at du kan kradse det af uden at tvære.
Købes i en elektronikhobbyforretning.

Bent.

PS: kuldespray er super til at fjerne tyggegummi med.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Det er vel kun så morsomt? Det er vel unge mennesker der blot hygger sig? Det må du da have forståelse for? De skal jo også have et muntert liv på jord!

Tror godt jeg kunne komme til at tilføje sådant pak en mindre ulykke, hvis det hærværk, vi hører om i radioen, foregik her i sognet. Pisunger!

Med venlig hilsen
ktm

 

Jeg ville finde et luftgevær og gemme mig i busken. Når så der kom et fjols og ville smadre min bil eller overmale min væg. Så skulle han mærke slaget fra et peberkorn på hånden. Og hvis ikke det hjalp, skulle han nok dække øjnene...

Jeg er nok forkert opdraget... Jeg har ALDRIG smadret en postkasse med fyrværkeri. Jeg har aldrig smadret flasker på vejen, når vi skulle i byen. Og jeg har aldrig lavet grafitti eller anden hærværk!!

Jo. Jeg har sunget og måske været lidt højrøstet...
Jeg har garanteret også pisset i en eller andens hæk. Men ikke noget der ikke kunne fjernes af et godt regnskyl ;-)

Desuden smider jeg ikke affald i naturen. Jeg rydder pop efter mig selv. Og jeg opfører mig ordentligt.

Folk der smadrer en bydel for at få et hus, skulle have lov at reparere alt, inden de fik så meget som en krone!!
Og inden der bliver alt for meget Politisk ævl, om ytringsfrihed og måder at gøre det på. Så vil jeg til hver en tid mene at det er fair jeg knalder en "hærværker" en på siden af hovedet. Uden at han kan tillade sig at blive sur over det!!
Forstået på den måde, at hvis han "Har ret" til at ytre sig har jeg vel også "Ret til" at banke ham i jorden... I min verden altså!!

Men det er bare min mening!!

Næstformanden

Er ikke så aktiv i forummet for tiden...
Min sparsomme fritid går med ungerne, hunden og konen. I nævnte rækkefølge....
Hva' med clorin ?

Prøv selvfølgelig et sted hvor det ikke kan skade først.

Held og lykke

Hilsen
Allan
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Annonce

@rune - har du prøvet med damp/varmt vand? Sørg for, at muren under er godt opfugtet og skylles hurtigt efter (hvis det virker).

@næstformanden - meget enig... er i samme "ånd" ved at købe overvågningskamera til huset. F...... om ikke den samme køter nu har anvendt vores "hyggekrog" som sit private toilet i +1 år... og nu har min datter for anden gang trådt i efterladenskaberne med bare tæer..
Hvorfor har visse personer ingen respekt for andres værdier - og vores samfund som helhed???


Mvh.

Jan R.
Jeg har tænkt lidt over dit problem, og kommet i tanke om at min kone sværger til en eller anden slags spray fra Bio-tex når hun skal fjerne pletter fra tøj som f.eks læbestift og lign. Jeg har ikke nogen erfaring med det som pletfjerner på mure men slår alt det andet fejl var det måske værd at prøve.

Det ville formentlig glæde mange hvis du informerede hvis du fandt en atraktiv løsning på problemet.

Hilsen
Allan
Skrevet af Allan Fischer på 15 jul 2009 07:44
Jeg har tænkt lidt over dit problem, og kommet i tanke om at min kone sværger til en eller anden slags spray fra Bio-tex når hun skal fjerne pletter fra tøj som f.eks læbestift og lign. Jeg har ikke nogen erfaring med det som pletfjerner på mure men slår alt det andet fejl var det måske værd at prøve.

Det ville formentlig glæde mange hvis du informerede hvis du fandt en atraktiv løsning på problemet.

Hilsen
Allan


Det virker ikke som en dum ide - jeg ved konen har det stående ude i bryggerset. Jeg må se om jeg kan låne lidt af det. og tak til jer alle for de mange forslag - jeg må igennem dem alle til jeg finder noget der virker, og så skal jeg nok skrive om det her i tråden.
Nå - konen blev utålmodig og ringede til forsikringen som godt ville betale en maler for at male hele facaden (?!?)

Så maleren kom straks efter hun ringede, og konen forklarede at han havde en eller anden klud som han lige tørrede det af med. Ganske effektivt må man sige, men man kan dog stadig se at der har været noget der.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også