El gokart

Hej..
Jeg har lyst til at overraske min søn med en el gokart, lavet af hans helt egen papa.. Er mekaniker i det daglige, men har sgu ikke så meget forstand på elmotore.. Derfor ville jeg høre om der var nogen der havde nogle links til nogle gode elmotore som kan køre på 12V (Dvs. startbatteri til biler ), og evt. links til steder der sælger lejer, som man kan lægge ud over en jernstang, sådan så vi kan trække akslen til baghjulene rundt, sådan mere eller mindre smertefrit

P.S.  Hvis der er nogen der har erfaring med el-gokarts eller lignende, må i da meget gerne komme med gode tips og tricks..

På forhånd tak.

Patrick

Da Patman

1 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Du kan jo kigge lidt på din egen branche og bruge en startmotor. Den kører på 12 V. Skal det være noget med trinløs regulering af hastigheden, skal der noget elektronik til. Thansen sælger de gængse lejer til rimelig penge. Du skal også bruge lejebukke og jeg ved ikke hvor præcis din "jernstang" er, men en aksel til f.eks. et 6204 leje er forarbejdet inden for nogle få hundrede-dele af en millimeter. Det gælder iøvrigt de fleste lejerpasninger. Hvis du vælger en stiv bagaksel, som på en normal gokart, kan du få problemer med at styre, men det kender du vel selv alt til med biler. Sidst, men ikke mindst, ville jeg vælge gel/marine batterier til den slags. Et bilbatteri er ikke bygget til langsom/langvarig afladning og hvis syren sprøjter ud, går det ud over junior.

Ikke for at kaste skår i ideen, men du vil altid kunne købe en færdig gokart for mindre end du højst sandsynligt ender med at betale for en hjemmebygget. Den er så ikke lavet af "papa" selv, men holder 2 års garanti
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis