Fritidslandbrug???

Hej I kloge mennesker,

Er blevet tilbudt et lille landbrug ad omveje (dvs. uden mægler og inden, det evt. bliver et dødsbo...). Ca. 13 hektar.

Min plan er at udlægge en lille del til skov (ud over det, der er i forvejen), en lille del til energipil - og leje resten ud til en (evt. meget interesseret nabo, der pt. ikke kan finansiere købet af ejendommen) landmand.
På sigt vil jeg kun beholde ca. 5 hektar (med mindre jeg bliver tvunget til at gå ned på 2) og så skal jeg nyde min alderdom på ejendommen, dvs. om +10 år.

Men men men - alt det her skulle først ske om ca. 10 år, så jeg er ikke lige forberedt. Kan jeg som alm. person uden grønt bevis købe og eje ejendommen? Bopælspligt vil ikke være noget problem, men hvad med alt det andet?

Jeg har ingen interesse i evt. EU-støtte etc. - kun at kunne bo på ejendommen med ca. 5 hektar og nyde at dyrke lidt jord efter behov og ønske.

Er ejendomsskat og forsikring et problem - og evt. dyrt?


Mvh.

Jan R.
Hej I kloge mennesker, Er blevet tilbudt et lille... Vis hele indlægget
19 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Når okay.

Hehe, kan jeg godt se for mig nu

M.V.H.

Chef C1.

Maskinmester/Manager

Olsen - Din Service
Jeg har læst hele tråden med spænding og jeg er meget nysgerrig om dine planer er lykkes - og hvordan?
Jeg har netop selv set et lille landbrug til salg, som jeg er meget interesseret i - men jeg har problemer med at finde ud af økonomien i det.
Vi tænker, at det mest skal anvendes til heste - dvs. 8 ud af 10 bokse lejes ud, og hvor vi så sørger for 24-7 pasning. Der kan også være tale om at arrangere ridelejr og anden undervisning i den "varme" del året (der er desværre ikke ridehus).
Vores økonomiske situation er to fuldtids-indtægter, hvoraf min dog er baseret på et fleksjob på 16 timer om ugen - og derfor er jeg ved at gå til af kedsomhed.
Så for at få noget input, vil jeg bede dig om at fortælle lidt om hvorledes du har arrangeret dig - også gerne om du har fået gang i produktion af energipil eller anden udnyttelse af dit landbrugsareal?

VH - og tak på forhånd
Dell

 :+
nu har jeg ikke læst tråden, men der er ikke noget der hedder grønt bevis længere.. alle og enhver må købe og eje alt det jord du vil.. inkl. køer grise osv..

samme regler gælder selvfølgelig.. hilsen en nyuddannet produktionsleder(det gamle grønne bevis)
Og i dag er vandløb på marken nok ikke lige det man ønsker sig allermest, og da slet ikke i nærheden af sit hus og bolig! :-(

Med venlig hilsen
ktm

 

Hvad så med de nye bestemmelser om 10 m til bredden, hvor offentligheden skal have uhindret adgang?

Med venlig hilsen
ktm

 

sæt et hegn op, og 2 får derind..

selvom der er offentligt adgang, må man stadig afgræsse det.. og ingen har ret til at gå ind i din indhegning pga. smittefarer
Man kunne vel også have en olm tyr gående på græs!

Med venlig hilsen
ktm

 

det sådan lige meget hvad

vi har desværre en hel del å, på mit arbejde.. en å som aldrig har været et problem, tvætimod.

men 10 meter, hvor det er bevist, og førende eksperter siger, det absolut ingenting har at sige... vores drænvand, er så rent at man ku drikke af det.

de 2 meter er fint. liv skal der være ved åen... men 10 meter gavner ikke en kæft. tværtimod. dyrelivet bliver forringet..
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis