computer/navigationsprogram skifter frekvens på gps

Jeg har installeret elektroniske søkort (TX97) på bærbar computer med kun et USB stik. I dette er der installeret en udvidelse med 5 usb indgange. Hertil er koblet tastatur, trådløs mus og gps.
   Problemet kommer når jeg starter navigationsprogrammet og det har kørt et stykke tid. Det melder GPS ikke tilsluttet og går jeg ind i opsætningen viser det sig at GPS er blevet flyttet fra port 5 til port 15 og frekvensen er sat til 40000 i stedet for de 38400 som passer til den.

Lene

3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Er det lige meget hvilken port den sidder i på usb huben?
En simpel usb-hub er ikke det mest pålidelige der findes (prøv f.eks. at sætte en harddisk på sådan én - så vil du i tide og utide få læse/skrivefejl). Hvis du vil udvide antallet af usb-porte, bør det ske ved at sætte et PC-card/Express Card i. De findes vist med op til 4 usb-porte og koster et par hundrede kroner. Hvis PC-card-pladsen er brugt til noget andet, kunne du måske flytte mus/tastatur over på PS/2 stikkene (som jeg tror der er på computeren, siden der kun er ét usbstik) og lade GPS'en være alene på usb-stikket.

Dan

Dan

"Australian beer is like making love in a canoo - it is fucking close to water"
Tak for svarene. Jeg tror vi prøver det med at slagte hub´en. Det lyder rigtigt. Det er nemlig ganske tilfældigt hvornår det sker. Ganske som om at hub´en har sit eget liv uden vores indflydelse. Tak for svarene

Lene

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis