Maling af ældre trævægge

Hej alle!

Jeg har lige overtaget et sommerhus bygget i slutningen af 70erne. Der er trævægge over alt og dem vil jeg gerne have malet hvide. Træet er mere eller mindre ubehandlet, dog har sælger fortalt at det har fået noget "træbeskyttelse" igennem tiden.

Jeg har i samråd med en flügger ekspedient kommet frem til at det, ud over selvfølgelig at skulle vaskes og tørre, skulle bruge en "Iso grund". Grunden til denne "iso grund" stammer fra nogle farveprøver jeg har malet på væggen, den viste at der kom en gul misfarvning igennem træet, ved brug af denne alm maling.

Mit problem er dog nu dette, at selvom jeg har brugt denne "iso grund" er der stadig en kraftig misfarvning gennem træet også ved 2. gang iso-grund maling. Er der nogen som har nogle gode råd? Kan det skyldes at jeg skal have grundet det helt fra starten?

Skal jeg forvente at når jeg endeligt maler med vægmaling at den gule misfarvning så stopper?

Håber på en masse gode råd fra alle de dygtige gør det selv folk. Sig til hvis det måske kræver lidt billede?

Med venlig hilsen

Mathias

Hej alle! Jeg har lige overtaget et sommerhus... Vis hele indlægget
13 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
OK Jacko.
Godt ord igen, jeg er kun hjemmefusker, så du har nok ret.
God sommer
mvh.
ERik
www.morsmaling.dk
Generelt kan man sige, der ikke er ret meget af det der er fremme på markedet i dag der kan holde knaster. Den nye blå vandige shellack, kan ihvertfald overhovedet ikke! Det bedste er shellack, og jeg giver helst knaster 3 gange shellack. Selv 1 og 2 gange shellack er ikke altid nok. Har set dem trænge igennem efter nogle år igen

Faglært bygningsmaler, gør-det-selv og autodidakt ud i renovering af husmandssted 
går det helt galt, så kan du altid smide gips uden på, såfremt dine vægge er plane.

 

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også