ræve i haven

Har et problem med ræve i haven.
 Har et kirsebær træ , som der ligger nogle kirsebær under på jorden , der har lagt noget lort med kirsebær i og har været i tvivl om hvad det var fra. I nat blev vi så vækket af vores 2 hunde , som kunne høre noget udendenfor , og der rendt 2 -3 små ræve rundt ude i haven.. så nu skal vi af med de ræve. hvad skal vi gøre? skyde dem , fange dem ( og hvad gør vi så med dem) , kan man gøre noget så de ikke kommer igen.. fjerner alle kirsebærene idag , så må vi se om det hjælper lidt.
10 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hvorfor skal de væk, de gør da ingen skade. De fylder maven med de nedfaldne kirsebær du bare smider ud aligevel. Jeg syntes faktisk du burde være glad for at de har så meget tillid til din husstand at de tør komme på din grund.

V.h.  Håndværkeren
Der er da ikke nogen grund til at skyde dem det er da dejligt at høre i de vilde dyr i haven. Hvis det eneste problem er de skider lidt i haven går det jo nok tror du ikke. Sæt dig hellere ud og kigge på dem, har selv alt fra ræve til grævlinge i min have.

Hjemmelavet er ikke nødvendigvis et kvalitetsstempel.

Og sålænge de render rundt der har du ihvertfald ikke problemer med mus, rotter eller husmår - set i det lys er det et nyttedyr, men fuglene er nok ikke enige ;-)

/BOFH

Giv mig min kop kaffe og et serverrum!

Tror egentlig at fuglene er ret ligeglade med ræven, især hvis den kun kommer om natten. De færeste fugle er så dumme at de sover på jorden.

Og så er det i øvrigt ret umuligt at slippe af med alle ræve i haven. De strejfer ret langt omkring, så hvis du får skudt én, kommer der sikkert en anden forbi på et tidspunkt.

Hvis der var en rævegrav på din grund kan jeg forstå at du gerne vil have dem til at bo et andet sted - men dem der bare kommer forbi, gør ingen skade, og er ikke til at undgå.

Green

De stakkels dyr gør da ingen skade... Evt kunne du lade hundene gå ude om natten... så kommer de i hvert fald ik derind...
Annonce
tag nogle nylonstrømper fra konen, fyld dem med menneskehår, evt tag ned til din lokale frisør og få det der ligger på gulvet. Så fylder du håret i nylonstrømperne og hænger dem lidt spredt rundt omkring der hvor du ikke vil have rævene, feks rundt om hønsehuset hvis det nu er der.

http://www.lyrk.dk
Det er da ligemeget med dem,de smutter da alligevel ved den mindste lyd.

Vi har da selv sådan en" mikkel pind" rendende, især om morgenen når jeg står op ved halv sekstiden. ser ham tit
komme snigende hen langs skrænten over gennem haven og ind i skoven bagved. Det er da vældig hyggeligt
synes jeg.

Mvh Henrik

Mvh Henrik

Den eneste grund til de skal væk, er sådan set at vi er bange for, de har nogle sygdomme som vores hunde kan få
Skrevet af jesper r på 13 jul 2009 09:40
Den eneste grund til de skal væk, er sådan set at vi er bange for, de har nogle sygdomme som vores hunde kan få

Hvis du bare sørger for at dine hunde får deres vacciationer som en hver hunde ejer der holder af sit kræ  gør, behøver du ikke frygte noget.
Her hvor jeg bor, var der en ældre ræv der jævnligt kom og legede med min hund. Den viste ikke angst for mig bare jeg ikke kom tættere på end 2 m.
så må de hellere forbi dyrlægen
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis