cockpittelt?

Er der nogen der har en god billig løsning til et effektivt cockpittelt til en maxi 77? Evt billeder og erfaringer kunne være godt at høre eller se. Jeg overvejer lidt om det kunne være en løsning med en tunnel model lavet af telt stænger? ( Jeg har stor sprayhood på.) Vh Mikkel
11 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej.

Jeg har ikke lige et egentligt svar, men stiller alligevel et par spørgsmål...
Du ønsker dig et "effektivt cockpittelt" men hvad betyder effektivt?

Er det et cockpittelt du kun vil bruge på dine ture, for at flytte livet ud i cockpittet?
Hvis ja, så er et almindeligt cocopittelt jo netop bygget så man kan åbne det sektionsvist! og med store vindues arealer!
Er du villig til at give køb på vinduerne? Og hvad med de åbne dele?

Eller ønsker du en afskærmning der mest skal bruges i havn og "bare" skal beskytte skiwet, men ikke har behov for de faciliteter der normalt er i et cockpittelt?

Skal det kunne sejles med opslået også i groft vejr? Så kræves der jo en ret god grad af dels stabil montage, og dels også udsynet!

Hvis du kommer med lidt oplysninger omkring dette, tror jeg du har større chance for at få et brugbart svar...

Held med projektet, og jeg tror vi er en del der gerne vil følge det og gerne med billeder af dels "byggeriet" dels det færdige resultat.

MVH Njord
Teltet skal bruges når vi ligger i havnen, dels i dårligt vejr, men også som solafskærmning. Problemet er når vi overnatter på båden bliver der lidt trængt om læ om natten, da vi skal have hynder, bord og og diverse ned, og det ville være rart at kunne udvide pladsen med det store cockpit. Et helt almindeligt cockpittelt ville være perfekt, men det er dyrt for en studerende! Jeg mener det koster omkring 10000.
Vh Mikkel
Til vores båd har vi bare købt et stykke vandtæt stof i "Stof og Stil" til ca. 100kr - som vi smider op over bommen og spænder fast i søgelænderet på hver side med nogle plastic kroge og noget elastisk snor. Stof, trykhuller, snor og kroge har vel kostet 200kr i alt. Det fungerer udmærket. Det tager også under 3min at sætte op og tage ned, og fylder intet foldet sammen.

Mvh en anden studerende :-)
Vi har også en Maxi 77 og har købt et firkantet solsejl.. det ryger op over bommer og så fast til søgelænder.

Vi har en gammelt mugnet cockpit telt men vi ved ikke rigtigt om vi vil sy det med nyt stof fordi det er noget bøvlet at sætte op.. og trykknapperne skal jo skrues ind i gelcoat og fiber.

Men jeg ved jo ikke hvor din smertegrænse rent økonomisk går.. Men det er noget billigere i Sverige.. og så er kursen jo god for danskere når vi handler i sverige.
Du vil kunne finde mange flere oplysninger på www.maximalt.dk som er en dansk maxi side.

Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

Ja, jeg overvejer også det med bare at smide noget over bommen, men det virker mere som solsejl, jeg ville gerne have noget man kunne bruge i regnvejr, de har også en fin opskrift på et solsejl på maxi siderne, men det når ikke helt ud og lukker agter. Jeg kan ikke finde nogle priser på cockpitteltene, men talte med en der havde købt, sammen med stor sprayhood, og jeg mener det ligger omkring 10000 svenske.
Annonce
Hvad med de telte der bliver hængt op i bommen med nogle tvær stænger, er der nogen der har gode erfaringer med dem?

Hej mikkelb,

Har selv været på jagt efter det samme... løsningen fandt jeg her:

www.netbaad.com

Gaastra Cockpit solsejl/bomtelt... førpris 2.999 Kr. nu 999,- Kr.

Ikke meget LDS i denne løsning, men helt perfekt.

Har lige modtaget det i dag... super kvalitet, vandtæt og fedt design....

God fornøjelse...


 " Hvis alt ser ud til at være i orden, så er der noget du har overset "


Med venlig hilsen

Jan

Solus 24 "Ofelia"   ___/)__/)_            www.solussiden.webs.com

ser ud til at være udsolgt..

Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

 Hold da op, det var hurtigt.... men du har ret... tilbudet findes ikke på siden længere.
Så jeg har nok bare været heldig at få et. Bestilte i torsdags....


 " Hvis alt ser ud til at være i orden, så er der noget du har overset "


Med venlig hilsen

Jan

Solus 24 "Ofelia"   ___/)__/)_            www.solussiden.webs.com

I den forrige båd brugte vi resterne af et Iglo-telt - satte de fire ben i klemme mod lønningen, og fæstnede med elastik.Vi skar et hul i et isolationshul/trekant, og trak bommen ind igennem. Apsisdelen kunne så trækkes ned omkring kahytten. Det fungerede i to sæsonner - og er vanskeligere at beskrive, end det var at sætte det op.

There are 10 types of people.

Those that understand binary, and those who don't

Der er yderligere 1 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis