Passat-bremser

Min gamle Passat fra 95 bremser sådan set som den skal, og er lige blevet synet. Problemet er bare, at når jeg af og til prøver en ny ny bil, er der tydeligvis sket en del på netop det område. De bremser altså bare bedre nu om dage. Hjulene er blevet større, og skiverne og calipperne bag dem er også. Så når jeg kommer tilbage til min egen bil, føler jeg at jeg virkelig må op at stå på midterpedalen for at få den til at stoppe. Så hvad er der at gøre? Gå på udkig efter nogle bremseklodser med mere bid i (mærke?)??? Skrue op for bremseforstærkeren??? Jeg vil ikke ud i noget med ombygning og større hjul og bremser - det er bilen for gammel til. Nogen erfaringer, nogen bud på "how to" ???
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej! Prøv forsøgsvis en test med at at bremse med din venstre fod i stedet for den højre. Der ligger nemlig noget "psykologisk" i, at man kender sin egen bil "for godt" og har meget følelse med sin egen bil/bremse. Du vil sikkert opleve, at din bil bremser bedre, end du selv oplever det - og som du oplever der, når du sætter dig i en fremmed bil.
Desto bløde bremsebelægningen er på en klods, desto større bremseeffekt. Bremseforstærkeren: vacum er vacum, der kan du ikke gøre noget, det er sådan, at enten virker det, eller også virker det ikke.
Test af bremseforstærker: sæt foden let på bremsepedalen med let tryk - OBS med motoren slukket - start motoren med foden i samme position og derved skal bremsepedal sænke sig en smule imod bunden med vedvarende stabil pedaltryk.
Håber, du kan gøre brug af disse råd.

njm

De gamle klodser var lidt slidte, men dog et stykke fra slidgrænsen. Skiftede til nogle nye kvalitetsklodser fra SBS. Det hjalp lidt - bremser nok 10-15% bedre.
Til njm:

Nåeh - det er ligesom når man kører med automatgear og vil koble ud - gir nogle undelrlige spjæt i passagererne.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis