Støj i weekenden

Hej med jer

Hvor meget hensyn skal man tage til naboer?

Jeg er igang med at rydde ejendommens tørreloft for brædder og mursten/puds, jeg har stillads og container stående på gaden, med rør ned i containeren, men puds og mursten sviner godt, så jeg har købt et pressing til at tage det værste. Men naboen i ejendommen skråt overfor brokker sig og siger man ikke kan larme og støve i weekenden..

Hvad er jeres mening, hvor meget hensyn skal man tage?

Mvh Stefan
10 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det er jo lidt en vudering, af hvilken type naboer man har, ældre eller små børn.
Men de plejer jo gerne at stå pænt tideligt op, men skal så have en middagslur.

Andre vil gerne sove længe i week-enden.

Men hvis det er en blanding af det hele, så vil jeg mene at hvis du starter mellem 9 og 10, og stopper ved 17 - 18 tiden. Og så holde en lidt lang middagspause, så skulle der ikke være noget at komme efter.

Men der er altid nogle der vil brokke sig, og det er bare fordi fer er noget de kan brokke sig over.

 Mvh.

Flemming

Man skal ikke kaste med Sten hvis man selv bor i et glashus ...Eller hvis Sten er rocker, og ved hvor du bor

Jeg tror ikke de kan gøre så meget, Hvis de endeligt klager, så gider politiet nok ikke rykke ud med mindre du larmer kl 23:00 om aften :-) Det jo ikke noget der vare evigt !

Jeg ville se at blive færdig, men du får nok ikke det bedste forhold til dem fremover.. på den anden side så kan det jo også være ligemeget når de allerede brokker sig. :-)

Mine sider: Tømrer Fredericia & Festsange
Selvfølgelig kan man larme og støve i weekenden.

Hvis man bare viser hensyn til naboérne så skulle der ikke være noget galt med det.

Er helt enig i FWM , starter du efter kl.9 vil jeg da mene alle er stået op, og stoppes der inden folk skal spise aftensmad, vil jeg da også mene at der er taget hensyn til dem alle.

Med mindre der er små der sover ude ved middagstiden, vil jeg da mene middagspausen også kan undværes.
I det der er tale om en midliertidig aktivitet må naboerne acceptere mindre støj. Så længe man tager hensyn og varskoer områdets beboer om at der kan forekomme støj. Snakker vi dagtimer som der lægges op til ser jeg ikke nogle problemer, heller ikke i weekenden da der er tale om, at det er tiden hvor man selv har mest tid til at lave noget.
Medmindre det er lokalplanbestemte støjkrav gælder der ikke nogle regler for støj hos private. Kommunen har dog mulighed for at sætte regler for hvor meget du må støje og hvornår.
Det vigtigste er at bevare dialogen med naboen, ellers render det ud i sandet og når du er færdig med projektet har naboen glemt støjen, men ikke et skænderi.

 

 

 

Din nabo indleder ikke det bedste forhold, ved at prøve at fortælle dig hvad du kan og ikke kan. Han vil nok være sur uanset hvad du gør. Jeg ville ignorere ham og tage hensyn ved at bruge sund fornuft, som andre skriver. Det passer i hver fald ikke man ikke må larme om dagen. Prøv at stikke lyttelapperne ud af vinduet lørdag og søndag formiddag og mon ikke halvdelen af familien danmark kører lystigt med deres motorplæneklipper på det tidspunkt. :-)
Annonce
Ja, og børnene larmer med skrig og skrål i haven.
Det er jo ikke en permanent forestilling vel. Undlad dog nok at larme om natten.
Altid sure ekstrablads læsere kan altid finde noget at brokke sig over, uanset om du larmer i weekenden i en periode eller ikke.. !!

Kun perfekt er "godt nok"

Takker for indlæggene, kan godt se nu at hun er nok en, der skal brokke sig over det mindste.
Hun startede med at stå og ryste på hovedet af mig og min kammerat, og senere kunne man se hun snakkede i telefon og brokkede sig til en der. Hvor vi så spurgte hvad hun var så utilfreds med, som så var støj og støv i weekenden.

Men ser ud til vi går igang igen imorgen ved en 10 tiden på fuld tryk, det er jo heller ikke gratis at have et stillads oppe. Og igen drejer det sig om noget der tager 3-4 dage.



Jeg havde selv en episode med en genbo fra nabovejen der lige pludselig stod inde midt i vores kommende have og brokkede over at jeg kunne tillade mig at køre med en flishugger i et villakvarter på en lørdag eftermiddag - det man gør er jo nødvendigt - og du har forsøgt at mindske andres gener - for mit vedkommende gjore jeg rede for at alternativet var at vi kunne fortsætte om søndagen...han nåede ikke at sige mere inden jeg venligt bad personen om at forlade min grund.

I dit tilfælde lyder det som om hun er skrankepave ved det offentlige til daglig....

/BOFH

Giv mig min kop kaffe og et serverrum!

kom da i gang mand. det tager jo kun kort tid. så bare klø på og få det overstået - når det så er klaret kan du invitere alle til en øl eller soda
husk det er lettere at få tilgivelse end tilladelse
brokrøvene bliver ikke jeres slyngvenner alligevel..

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis