Bilradio der mister kanalerne

Hej med jer!

Jeg har et spørgsmål angående en bilradio jeg har købt.
Fandt en billig Denver i Bilka. Satte den i min polo uden problemer.

Problemet er, at når jeg har taget tændingen fra, mister den de indkodede kanaler. Jeg går ud fra, at det skyldes, at radioen ikke er direkte forbundet til batteriet. Den kan kun tændes med tændning på. Men det kunne det tidligere anlæg heller ikke. Altså tændes uden tænding, og der holdt den de indkodede kanaler. Så det jeg tænker er, er jeg nødt til at forbinde anlægget direkte til batteriet? Eller kan jeg for nogle flere penge købe et anlæg der kan klare at være koblet til tændingen??

Håber der er nogle der har erfaring på området.

Mvh Flymale
Hej med jer! Jeg har et spørgsmål angående en... Vis hele indlægget
12 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Det drejer sig om en VW Polo fra 1998. Er der nogen der ved hvordan man tager stikkene ud af kontakten?

Tak for svar!

Mvh Flymale

Hej Flymale
Du skal fremstille et lille stykke værktøj af et passende matriale. Det kan være et rundt søm f.eks. Det skal være lidt mindre i diameter end det lille hak der er på begge sider af terminalerne i stikhuset. Det skal så slibes eller files flat på 2 modstående sider ca. 1 cm. op ligesom en skruetrækker.Når du har det stikker du det ned i det lille hul og drejer det forsigtigt fra side til sidel først på den ene side og derefter på den anden. hvis du gør det rigtigt har du åbnet den lille lås der sidder på terminalen og så kan den trækkes ud - når den er ude bøjer du forsigtigt låsen ud igen med f.eks. bladet på en hobbykniv - god arbejdslyst.
Hilsner fra polobjørn

"AUTOELEKTRIKEREN"
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis