stolp til barsket bold stander

hej jeg står og skal lave en barsket bold stander men er lidt i tvivl  ,vil lave den af 10x10 stolpe vil gerne have den på en stolpe fod og så et par stiver monteret på stolpespyd, men er usikker på om det kand holde stolpen skal være 2.95 m + 12mm krysfnierplade ca 80x68mm og +kurv spørsmålet er om det kan holde . laver det sådan da jeg gerne vil kunne tage det ind om vinteren. måske nogen har en beder ide.
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
det enkeleste er vel at kontruere det som var det en flagstang, altså at lave en sokkel som stangen sættes på. Hvis soklen kan holde en 8 meter flagstang med flag på kan den vel også holde en 3 meter stolpe med en plade på. Men skal du op at hænge i netkransen og gynge når du har scoret, som skal du natursligvis sørge for en ordentlig forankring af soklen.
Hvad med et firkant rør 150x150mm ned i 1 meters dybte, og så støbe den fast.
Så sætter du din stolpe der ned i, og sikre den med 2-4 kiler.
Om vinteren sætter du en stolpe i der passer med overkanten så du ikke falder i hullet, når/hvis der ligger sne over.

 Mvh.

Flemming

Man skal ikke kaste med Sten hvis man selv bor i et glashus ...Eller hvis Sten er rocker, og ved hvor du bor

tak for svarene, den med flagstang soklen er ok men så har jeg jo den høje sokel at døje med, så jeg tror jeg holder mig til den med et firkantet rør hvis ikke der kommer ander ider men tak skal i have.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis