at slå planter ihjel

hej
er der noger der har et godt råd til hvordan man tager livet af en brombær og en kirsebær stub der bliver ved med at skyde ?

brombæren har jeg prøvet at moppe ihjel, grave op osv osv - men der er altid en sump tilbage der siden eksplodere

stubben - eller resterne af roden - skyder voldsomt og den står indeklemt mellem 2 skure, så at grave op er ikke rigtigt en mulighed

nogen gode råd ??

på forhånd tak

jens
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
hvis du ikke kan komme til at grave, få klip skidtet helt ned og så må du jo ty til noget round-up, lader jo ikke til at der skal gro noget andet istedet. er nu bedst hvis man kan ordne det uden gift

www.simpelt-liv.dk opskrifter, køkkenhave, husdyr og meget andet... læs mere om at blive selvforsynende uden at overdrive.

hvis man kan komme til det kan man også dække området hvor de bliver ved med at skyde af med noget sort plastik i en 4 uger - de fleste planter klarer sig dårligt uden lys så længe, jeg holder skvalderkål ude på den måde.

/BOFH

Giv mig min kop kaffe og et serverrum!

Du kan pensle enderne med konc. round up. Hvis det er en stub kan du bore et hul med et træbor og hælde saltsyre eller lign ned i. Det kan de heller ikke li' . :-)
kogende vand, er godt til skud det overlever de ikke.
stubber skal du skære et kryds i, så rødner den hurtigt.

 Vær mod andre, som du ønsker, de er mod dig.
Kok og Havenørd.
hej med jer
og tak for svar. Jeg endte med round-up og venter spændt på resultatet. Min have er ellers kemi-fri men især kirsebærtræet giver mig lidt bekymring, idet jeg fældede det, gravede så meget rod op jeg orkede ......... og byggede så mit nye værksted hen over det ............ og så begynder det at skyde helt vildt i alle retninger ;-(

nu må vi se hvad der sker

mvh jens
Brombær er, af en eller anden mærkelig grund, ret ligeglade med RoundUp. Har prøvet, det er ikke fordi jeg er miljøfrelst eller noget. Rimelig svært at slippe af med.
Kirsebærene er nok mere modtagelige, men der skal du passe på med rodsammenvoksninger med andre "Prunus" =stenfrugter. Så måske ryger blomstermandelen, ferskenen, eller slåenhegnet med i købet.

Green

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis