Puch nål

Hej jeg har en puch maxi...alle taler om en nål jeg har aldrig forstået hvor den sidder og hva den gør?
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
I gassjældet, som sidder i din kaburator og bliver trukket op og ned af gaskablet

 Mvh.

Flemming

Man skal ikke kaste med Sten hvis man selv bor i et glashus ...Eller hvis Sten er rocker, og ved hvor du bor

Den hjælper med at styre benzin mængten

 Mvh.

Flemming

Man skal ikke kaste med Sten hvis man selv bor i et glashus ...Eller hvis Sten er rocker, og ved hvor du bor

Gasspjældet i karburatoren styrer mængden af luft, mens "nålen" styrer hvor meget benzin som den tidligere nævnte luftstrøm suger op gennem dysen.


Træd ikke på mine ledninger :o)
Når du snupper gasspjældet op af karburatoren sidder gaskablet ned igennem,og der er en fjeder imellem.

Selve nålen stikker ud igennem, hvis du skal stille på den skal du" hægte" kablet af spjældet. Så har du det runde spjæld i hånden,
løfter fjederen op og du kan pille nålen op. Nålen sidder i en låsering og der er 3 eller 4 riller den kan sidde i.
Sætter du den i den øverste får motoren mindst benzin og vise versa.

Hvis din knallert "4 takter" når du kører med fuld gas derudaf får den for meget benzin og du skal stille nålen en rille eller to.

Selve nålen sidder/kører ned i bunddysen som kan skiftes til en anden størrelse hvis nødvendigt, så der er muligheder nok.

Bunddysen skrues ud fra bagsiden (svømmerhuset) eller forfra måske! ! der er en kærv i så man kan se det ihvertfald :-)

Sammen med gasspjældet siddder der et andet spjæld du kan aktivere med en finger, det er chokeren som sidder i
en rille bag gasspjældet.

Nok knallertteori for mig i dag, det er over 250 år siden jeg sidst rodede med en maxi . . . Ihvertfald 25 da :-)

Mvh Henrik

 Mvh Henrik

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis