Tråden er låst

Køkkentømmer søges

Hej

er der en køkken tømmer / expert til hjælp af Køkken Målinger samt opsætning?

jeg er verdensmester i IT, men ikke håndarbejde. (imod betaling)

køkken størrelse ca. 8 KVM.

// Majid

5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
hvor bor du...?

Bar´ kom i gang.!

Mener du en tømrer med speciale i køkkener (altså en køkkenmontør)? Eller mener du træ til at bygge en køkken med (altså køkkentømmer) ? Jeg regner med det første.

Du skal jo nok starte med at beslutte dig for om du vil lave det selv (evt. med noget hjælp), eller om du vil have det hele lavet for dig. Når du så finder det køkken du vil have, så kan du jo aftale med leverandøren at det laves på den ene eller den anden måde.

Når det så er sagt, så er prisforskellen på eks. et biga køkken med geisler bordplade monteret, og et hjemmelavet ikea køkken med et par plader fra jem&fix ca. 30-40.000 elks. hårde hvidevarer. Altså ca. en fordobling i pris. Plus når du køber et færdigt køkken, så er det altså kun noget du kan få i de størrelser det laves i. Hvis du har 35cm til overs et eller andet sted, så bliver der ikke bare skåret 5cm af et 40 cm skab, nej, så får du en dækplade at sætte for. Det samme med højden, der må du bare finde dig i manglende pladsudnyttelse og masser afstøv, for der bliver ikke leveret dækplader til hullerne mellem skab og loft. Her skal du altså have fat i en "rigtig" snedker (eller tømrer) samt evt. en maler også. Men så bliver prisen igen endnu højere, men resultatet også (syntes jeg) noget flottere.

Min bror og jeg har selv lavet mit køkken, inklusive diverse specialskabe ol. Jeg er fint tilfreds med resultatet, og har derfor ingen kvaler med at selv gå igang med bryggers, hvor der jo ellers er endnu flere skæve vinkler og ting der skal gemmes væk bag skabe, lister ol. Det er faktisk ikke så svært som det lyder, når først man har prøvet det.

Så umiddelbart, så prøv at alliere dig med nogen der kan, hvis du gerne vil deltage, ellers så få et tilbud på komplet levering, samling og montering. Det kan nemlig hutigt blive til RIGTIGT mange timer man bruger på det skidt. Jeg har smidt ca. 200 timer efter mit køkken (16 skabe, 4 bordplader og 1 vaskeø), og det er eksl. el arbejde, nedrivning af gl. køkken, rengøring, murer arbejde, og VVS (hvilket nok har taget ca. lige så lang tid, men som de fleste køkken montører ikke laver for dig). Kunne jeg have købt de 200+ arbejdstimer for bare 30-40.000, så have jeg nu nok valgt at gøre det.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Altså selve designet af køkkenet + placeringer af elementer osv.. fåes du gratis rådgivning til hos den køkkenleverandør du vælger.

Opmålingen af køkkenet er ikke så svært du skal bare have målene med på rummet det skal være i, samt placeringen af døre og vinduerne i det rum, så kommer der ingen overraskelser der.

Nu ved jeg ikke hvor meget hjælp du ønsker til selve valget af køkkenet, men der er masser af inspiration og vejledning at hente hos køkken firmaerne, så ville starte med at tjekke deres udvalg ud, og se om ikke du kan finde det køkken du vil have.

Min erfaring er, at du skal lade køkkenfirma måle op, levere og montere.

Så er der kun et sted at pege hen, hvis noget ikke er som forventet. Har bl.a. været udsat for, at der på en leveret granitbordplade var en fejl, da vi pakkede den ud. Men køkkenfirmaet påstod hårdnakket, at vi havde lavet den, da den blev pakket ud. Heldigvis var jeg udenforstående part i den sag - men det gik helt i hårdknude mellem sælger og køber, som vist endte i retten.

 - og mit eget køkken var aftalt til betaling, når montage var fuldt færdig (dvs. evt. fejl udbedret). Det gav mig 6 mdr. kredit.... trods mine rykkere skete der først noget, da deres bogholder fandt den manglende betaling

Desuden kan du ofte handle en rigtig god pris på montagen ved køkkenfirmaet.


Mvh.

Jan R.
Køb det færdigt lavet eller få en bygnings snedker til at lave det på stedet.

Jacob
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også