Gulvvarme under gulvtæppe

Jeg er blevet stillet et spørgsmål som jeg ikke kunne svare på så jeg har lovet at stille spørgsmålet videre til jer kloge hoveder herinde. Kan man have gulvvarme i et gulv med gulvtæppe? Jeg har aldrig hørt om det før og synes heller ikke det ville være nødvendigt for et gulvtæppe er da ikke koldt at gå på eller er det bare mig.
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Gulvvarme bruger man til at varme rummet op med. Det er i stedet for en radiator, og ikke for at det skal være dejligt varmt at gå på. At det spå er det er en anden sag.
Det anbefales ikke at lægge væg til væg gulvtæpper på gulvvarme. Dette vil besværliggøre reguleringen af rumtemp.

Skal man egentlig sige undsyld når man har sagt hov...

Vi har gulvarme i vores stue, hvor der er gulvtæppe på den er 30kvm.
Vi har dog haft svært ved at styre temperaturen, da der kun var sat en rutur termomostsat på.
Har købt et komplet gulvarme styring jeg vil ha sat til her over sommeren så håber jeg det bliver nemmere at styre.
Det eneste tæppet gør, er at det tager længere tid inden varmen kommer igennem, men man kan sagtens have det. Bare husk fra du ændre din gulvvarme temperatur til du kan mærke forskellen, (og inden det kommer gennem tæppet) går der jo næsten 20 timer

Jeg spørg kun for at blive klogere.

Vi har gulvvarme og gulvtæppe i vores stue.. det fungerer rigtig godt. Vi er i hvertfald glade for det.
Der findes også tæpper der er mere velegnet til gulvvarme, husk at spørge hvor du køber tæpperne.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis