Problemer med min MTD Grasslåmaskine med briggs & stratton motor!

Kære LDS´er

Jeg har kæmpet og kæmpet med min MTD græsslåmaskine som begyndte at opføre sig mærkeligt for noget tid siden, og siden hend ikke ville starte.

Jeg har derfra renset starteren, skiftet batteri, nyt tændrør og et nyt luftfilter.

Jeg har nu fået den i gang igen, og den starter rigtig godt når batteriet er ladt helt op og motoren er kold. Så lader jeg den stå i tomgang i ca. 5-10 min. lidt forskelligt. Og motoren stopper så.

Jeg prøver nu at starte den igen (Motoren er nu blevet lidt varm) Og nu vil den bare ikke starte. Batteriet viser stadig 13.66 v. Men stateren prøver og prøver gang på gang uden held.

Så lader jeg den stå til den bliver kold igen (Sætter laderen til så batteriet er klart) Og den er klar til at starte igen uden problemer, og så sker det samme selvfølgelig igen efter de 5-10 min.

Hvad kan det mund være? Nogen som kunne kende det problem?
Det er en MTD maskine med en briggs & stratton motor på.
Model: 281707 0411-01

På forhånd tak

MVH Mike
9 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Ja selvfølgelig gør den da det, det var da også en fuldstændig syg ide du har fået der med at lade den stå i tomgang så længe. Hvad skal det være godt for !!!
Den er bygget til at starte, fuld knald på og så der ud af, når græsset er slået så stoppes motoren igen. Når den står i tomgang aflades batteriet og cylinderen bliver så  varm at den klemmer omkring stemplet hvorefter den stopper helt af sig selv og kan ikke startes før den er helt kold igen.

V.h.  Håndværkeren
Det var kun fordi at den som beskrevet, var begyndt at opføre sig mærkeligt. Men anyway.

Jeg Startede den igen uden problemer og kørte over og begyndte at slå græs. Men selvom jeg slå græs skete det samme igen, at den lige pludselig gik i stå, og ville så ikke starte igen. Motoren prøver at starte men kan ikke.
Hejsa, bare en tanke, den laver ikke undertryk i tanken??

Jeg har lige haft nogle tilsvarende problemer med min B & B motoriserede havetraktor.
Her viste problemet sig at være, at der var løbet benzin ned igennem karburatoren og ind i motoren.
Når olien, der var stærkt fortyndet med benzin, blev varm, trak motoren benzindampene ind til forbrænding og derved blev blandingen alt for fed, så fed at motoren druknede, ganske som du beskriver.
Jeg gør nu det, at jeg sætter en klemme på benzinslangen fra tanken til karburiden. Når jeg en dag bliver rigtig ivrig, vil jeg sætte en stophane på.
Jeg skiftede olie og nu kører den perfekt igen og jeg håber på, at motoren ikke har taget for meget skade af det meget benzin i olien.

Med venlig hilsen
ktm

 

Hej KTM.
Ja det kunne evt. godt lyde sådan. Jeg vil da lige prøve at skifte olie på den engang og se om det skulle være.Jeg har godt nok allerede stop hane på min slange, men ved at der engang var glemt at blive lukket for den, og kan faktisk se at der pludselig er for meget olie på motoren.

Mange tak, jeg vender tilbage.

Faaborg: Nej ikke hvad jeg selv har fundet ud af..
Annonce
Når du nu skriver at motoren går i stå, er det så lige som om den sidder fast, eller trækker selvstarteren motoren med rundt?
Hej KTM

Det virkede sku at skifte olien. Den var fyldt med benzin, faktisk rigtig meget, der var løbet en del igennem der.

Så nu køre den faktisk rigtig rigtig godt, og kan køre hele tiden og starter både fint på kold og varm motor.

Så jeg takker mange gange for din hjælp, det var rigtig dejligt.

MVH Mike
Herligt, når ens råd virker for andre!
Det er et gammelt råd, som jeg selv glemte, da jeg stod med det selvsamme kval for nylig. Det var en nat, hvor jeg ikke kunne sove, jeg kom i tanke om min gamle viden, og sparede derved at købe ny havetraktor. (Jeg havde endda averteret efter en her på siden! )

Med venlig hilsen
ktm

 

Hehe ja man kan sku være heldig engang imellem
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis