når man ligger polystyren bats....

Nu bor jeg i et hus fra 1900 som ikke just lige hverken den ene eller anden vej, så der bliver nogle revner/mellemrum uf til væggene nogle steder på 10-15 cm pga soklen er af kampsten.
Kan jeg fylde de revner op med afskæringer fra bats´ne og så bare "stoppe" det godt sammen eller skal jeg bruge leca nødder?

Jeg spørg kun for at blive klogere.

22 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hvis du skal støbe betongulv skal det være tæt. Jeg tør slet ikke tænke på hvor træls det er hvis betonen løber under isoleringen. Jeg brugte 30 mm tykke flamingoplader i kanterne + en masse stykker i alle mulige former i de største ujævnheder. Og så købte jeg en masse dåser billigt skum i jem og fix og gav det bagved flamingoen ud mod soklen. Flydebeton er voldsomt og knækker et 30mm tykt stykke flamingo hvis det ikke sidder ordentlig fast. Skummen fylder de ujævne steder ud mod soklen så det hele sidder fint. Skummen er ikke en god kvalitet, men skal jo egentlig bare holde til betonen er tør. Det var hvad vi gjorde i vores hus fra 1850. Du kan måske "mure" kanten med forholdsvis tyk beton inden flydebetonen kommer, men så tror jeg skummen er nemmere.
Jeg hældte egentlig bare nogle lecanødder i mellem i køkkenet. Det var der ikke det store hokus pokus og det virkede fint da der kom beton. Bare lad være med at hælde betonen ned ovenpå lecaen så skal det nok blive der.

Hjemmelavet er ikke nødvendigvis et kvalitetsstempel.

Skrevet af Fiahgt på 09 jul 2009 19:32
Jeg hældte egentlig bare nogle lecanødder i mellem i køkkenet. Det var der ikke det store hokus pokus og det virkede fint da der kom beton. Bare lad være med at hælde betonen ned ovenpå lecaen så skal det nok blive der.


Ditto her, har også brugt lecanødder. For at få dem til at synke mest mulig sammen og ind i alle hjørner, brugte jeg et kosteskaft eller lign, som jeg prikkede ned mange gange.
Lecanødder er en fin løsning... Bare vær sikker på at de ikke ligger sammen med vandrør i metal!!!
der er ingen vandrør af metel kun PEX rør. Nu skriver i jeg ikke må hælde betonen ovenpå lecanødderne, men det bliver jeg jo nød til hvis det er ud mod en kant de ligger øverst, og betonen skal ovenpå der jo.?

Det du tænker på MBfan er kantisolering? jeg tænker på den vandrette flade, men jeg sætter også kantsiolering op. Behøver man forresten sætte den ind mod huset "varme" sider? Den skal vel kun sidde mod ydervægge?

Jeg spørg kun for at blive klogere.

Annonce
Du skal nok ikke lige hælde det direkte ned ovenpå med en betonkanon så kan det måske rende ind under isoleringen. Men det er ikke umiddelbart et problem.

Hjemmelavet er ikke nødvendigvis et kvalitetsstempel.

hvad gør jeg så? ligger en gang plastik under rionet der hvor leca nødderne er flest?

Jeg spørg kun for at blive klogere.

Fylde op med skum er vidst stadig nemmeste og billigste alternativ - det isolerer bedre end nødder, flytter sig ikke når det er hærdet op samt tilpasser sig og ekspanderer så kantisolering bliver holdt på plads når du kommer med betonen.

/BOFH

Giv mig min kop kaffe og et serverrum!

Jamen nogle steder er der altså 10-12 cm ud til soklen, pga kampsten sokkel, det kan jeg jo ikke fylde op med skum? sender lige et billede.

Jeg spørg kun for at blive klogere.



Så fylder jeg det i jeg kan af flamingoen, og presser det godt sammen, og fylder op med leca, så det rigtigt kan løbe ned i riller...

Jeg spørg kun for at blive klogere.

Der er yderligere 12 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis