når man ligger polystyren bats....

Nu bor jeg i et hus fra 1900 som ikke just lige hverken den ene eller anden vej, så der bliver nogle revner/mellemrum uf til væggene nogle steder på 10-15 cm pga soklen er af kampsten.
Kan jeg fylde de revner op med afskæringer fra bats´ne og så bare "stoppe" det godt sammen eller skal jeg bruge leca nødder?

Jeg spørg kun for at blive klogere.

Nu bor jeg i et hus fra 1900 som ikke just lige... Vis hele indlægget
22 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Det ser fint ud, det er bare at hælde leca i indtil det er i niveau med flamingoen. Når betonen lægges ud, skal den blot trækkes ud over leca nødderne.Jeg har gjort det selv, det er der ingen ben i.

/John

/John Jensen

Jeg gør altså stadig det, at jeg presser så meget flamingo jeg kan ned i revner fra afskæringer.. De steder hvor jeg ikke kan komme ordentligt ned, hælder jeg leca i. Har også brugt skum i nogle samlinger. Må fugeskummen komme ned og røre ved gruset under flamingo, eller suger skum ikke fugt?

Jeg spørg kun for at blive klogere.

Jeg har også altid hørt at fugeskum trækker fugt. Det var i hvert fald det der skete, da folk brugte det til "underdtrygning" af tegltage.
Jeg har udfyldt mange mellemrum som dine med Lecanødder. Nogle gange har jeg fugtet dem med en cementvælling, så de lægger sig fast og på den måde støtter flamingoen, så den ikke kan skride, når man arbejder oven på den med rionet og varmeslanger og sluttelig støber. Jeg har så brugt de coatede Lecanødder, der skulle være mest kapilarbrydende, men det går sikkert fløjten, når man slemmer dem op med cement.
Resultatet er, at jeg aldeles ikke har nogen problemer med den konstruktion og mit varmeforbrug er meget moderat.

Med venlig hilsen
ktm

 



Sådan?

Eller sådan her?

Hvad er bedst? Skal jeg så tage skummet op igen? Ved jo ikke om det har ramt bunden?


Jeg spørg kun for at blive klogere.

Annonce
Kan dog ikke se det smarte i at blande leca med cemnet, for cement suger da også fugt?

Jeg spørg kun for at blive klogere.

Ved ikke hvad i siger?

Jeg spørg kun for at blive klogere.

Få nu hældt dert beton på når nu sporet ikke er bredere end det er med det skum. Videre du skal jo også være færdig der er jo ikke en sjæl der kan se det når der er støbt.

Hjemmelavet er ikke nødvendigvis et kvalitetsstempel.

nej nej rolig nu... Skal jo bare være sikker på jeg gør det rigtigt. Har aldrig lavet sådan noget før.... Nogle steder er sporet jo også op til 15 cm som du kan se på de andre billeder. Der har jeg stoppet flamingo ned i. Ved ikke om leca er bedre?

Jeg spørg kun for at blive klogere.

Det ser fint ud. Så mangler du bare at lime kanterne på muren. Lav dem rigeligt høje og skær af når betonen er tør. Det vigtige er det sidder godt fast og er tæt når betonen kommer. Du kan jo på forhånd blande et par spande tyk cement og mure lecanødderne til inden flydebetonen kommer. så er du sikker på det ikke render ned imellem. Det ser dog ud på billedet, at kantisoleringen kommer til at dække for lecanødderne så de slet ikke kommer i kontakt med betonen?
Der er yderligere 2 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis