VVS'er har "ødelagt" bordpladen... Hva' nu?

Hej folkens...

Det er sgu en trist morgen...
Sidste etape af projekt køkken var næsten færdig.
Manglede kun at få sat håndvask og armatur i borpladen, så jeg ringer til en vvs'er...

Han kommer desværre til at trække en 60cm rids omkring håndvasken (bule, rids, flænge på stiksaven (som han selvfølgelig ikke gjorde med vilje))

Den er dyb nok til at bordpladen skal skiftes.

Nu kommer det, han har talt med sin chef og de erstatter bordpladen. (håber da også de skal betale den tømrer der har skæret og fræset pladen?!)
Han laver tingene færdigt nu, og så tar hele firmaet på ferie i 3uger hvorefter jeg så har tid til at skaffe en ny plade og få den monteret. Om 3uger vil de så komme igen og sætte håndvask og armatur i igen...

Men hvad har jeg af garanti og sikkerhed? 3uger er lang tid, ryger reklamationsretten eller noget så?

Tobias
10 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Du skal bare skynde dig at få det skriftligt, at de erkender skaden og at de uden beregning kommer og gør deres arbejde færdigt.
Du skulle nødigt betale for deres besøg to gange.
Tag det roligt,du har brugt en alm. håndværksmester og ingen sorte penge eller andet humbug.

De har altså en forsikring der dækker den slags,så du burde ikke få problemer der. Men aftal da bare med dem at du får
skiftet bordpladen på de tre uger og regningen går direkte til dem. Så er du ovre det :-)

Mvh Henrik

 Mvh Henrik

Husk at få det på skrift, selvom man tror folk er til at stole på kan de godt vende ryggen til dig.

Alt kan lade sig gøre, så længe man bære knofedtet på hånden!
og vent med at betale dem for deres arbejde :-)
Hej igen..

Tusind tak for alle svar.

Fik fældet det ned på skrift med underskrift og det hele...

Han skulle også lave lidt andre ting, så sammenlagt tog det hele 3timer. Men jeg skal vel ikke betale for den halve time det tog ham at ringe til sin chef og finde ud af hvad der skulle ske?

Tobias
Annonce
RhyMe,

Nej selvfølgelig skal du ikke betale for det. Det er indgår ikke ligefrem en effektive-timer at han skal løse et problem de selv har skabt telefonisk.

Alt kan lade sig gøre, så længe man bære knofedtet på hånden!
hvis alt er lavet helt ok
behøver man jo ikke at hænge sig i en halv time.
håndværkere arbejder ikke alle i samme tempo. men hvis arbejdet er godt og omhyggelig lavet behøver man jo ikke ligefrem at bruge en masse energi over 200 kr.
men man har jo ret til at sige at man ikke vil betale for den halve time hvor han skulle snakke om skaden, man ville sikket også kunne undgå at betale.                                                                                                                                                                                                                           
Se nu er det rent faktisk sådan at det ikke er den tid han er hos dig der regnes med. Men den tid der går fra han kører fra værkstedet og til han er hjemme på værkstedet igen, hvem tror du ellers der skulle betale for al den kørsel de  har
undskyld mig men jeg skriver kørsel på ved siden af.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis