Vådt kældergulv

Hej.

Jeg har 100m2 kælder med ca 180 fra gulv til loft.
Huset er fra 1934 og noget af soklen er store sten og noget er muret.
Selve huset er røde mursten og der er ikke hulmursisoleret.
Jeg kan ikke forstå at hver gang når solen skinner og det bliver rigtig varmt udenfor, så bliver betongulvet vådt i kælderen.....det er faktisk meget irriterende.
Jeg skal på et tidspunkt have lagt klinker, men tiden er ikke til det lige nu.
Hvorfor sker det?
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Så vidt jeg lige husker, er det noget med at når den noget varmere luft kommer ned og rammer kældergulvet, kondenserer vandet på overfladen af gulvet nemmere. Det påvirker så at fugtigheden i betonnen der så stiger hurtigere op til overfladen.
Skal du have klinker på gulvet, vil jeg anbefale dig at brække det gamle gulv op først, grave 60 cm. af for så at efterfylde med et nyt lag grus, flamingoplader og mindst 10 cm. beton med rionet i.
Jeg tror der skal gulvvarme i gulvet for at vandet ikke kondenserer. Jeg har 150 mm. isolering men ingen gulvvarme under mit nye kældergulv og vandet har de seneste varme dage kondenseret nede på sokkelfliserne i det ene hjørne af rummet. Og ja der er 30 mm. kantisolering hvis nogen skulle være i tvivl.
Vi havde også snakket om gulvvarme på et tidspunkt, men da vi gerne vil ungå at brække gulvet op, så kræver det lidt plads til pexrør og lign.....
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis