samling af to bordplader

Hej i kloge gør det selv folk.

Vi er ved at renovere hele hytten og har haft stor glæde af de svar der allerede ligger her inde, men nu er den gal igen  og jeg kan ikke finde et svar.

I forbindelse med at vi skal have nyt køkken ind, skal vi have en køkken ø.
Derfor skal vi jo have en bordplade i dobbeltbrede.

1000 kr. spørgsmålet må så være kan jeg samle to plader ?
Tænker at fræse en revne i begge plader og samle den med (kiks) ellers hvad sådan et træ stk hedder
evt. fræse ud og bruge de samme beslag som jeg skal bruge til de øvrige samlinger af resterende bordplade.

Jeg vil helst ikke ofre en formue læs 30.000 plus for en bordplade, da konen har det med at skift stil oftere end sådan bliver slidt, og det er trods alt en nem måde at forny et køkken på.

pft for jeres hjælp og indput
Priess
9 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
dine kiks hedder i fagsprog "fisk"

saml dem med de beslag du kan købe hos køkkenfirma, ikea mm. ellers er det noget med en rundsav med en skinne til at køre efter eller en dyksav med en føringsskinne. og så kunne du skrue dem sammen over det samme korpus (kabinet) inde i skabet.

(husk en skarp klinge så det ikke bliver noget flosset skidt)

http://www.lyrk.dk
om det kan holde med fisk ved jeg ikke

men skulle jeg gøre det ville det enten være med et par samlebeslag eller skrue dem i korpus inde fra skabet. en af delene

http://www.lyrk.dk
Hvis du samler den med fisk/dyvler og limer med en vandfast lim så får du en bordplade der er ens i højden og som kan tåle vand.
er bordpladen massiv kan man lige give den en slibe tur og en olie behandling. så spiller det max.

Jacob
jeg gjorde fornylig,jeg brugte fisk og limede kanten med en opskumende lim trygede det sammen med nogle lange tvinger. Hvis du ikke har tvinger kan du bruge de samle beslag der omtales.

Med venlig hilsen RH

Lidt er godt - meget er bedre.

Annonce
opskummende lim KAN nogen gange blive ved med at skumme i laaaang tid. Og det er noget rod på et køkkenbord. Jeg ville bruge alm. trælim. Ellers skal jeg til at lave samme nummer (dog bare forlænge en plade ud i vindues-lysningen). Jeg bruger fisk + samlebeslag der fræses op i undersiden.
Vores alle sammens Kuno Bonne er dog af en lidt anden mening (mht. lim)

http://www.handyman.dk/goderaad/goderaad_raad.asp?id=225
hvis det er masiv træ så brug kryds finer i stedet for fisk
du får en meget stærkere samling
lim med vandfast trælim af en god kvalitet
noten til samling skal fræses fra forside da masive plader sjældent er lige tykke
skruer i skabs korpus er ikke stærkt nok
brug samle beslag pr 50 cm
mere end 20 år erfaring med bordplader og køkken inventar

peer1have
Har lavet en "hurtig" og billig løsning i vores ferielejlighed med laminat plader. Lavede ca. 3 mm mellemrum som fik monster meget af en for hånden værende sanitets fuge masse, og skruede så bare pladerne fast i skabet nedenunder. Det er muligt at justere lidt på højden ved at spænde skruerne hvor det lige er nødvendigt. Efterflg. fjernes det overskydende fugemasse med en kniv efter hærdning. Denne løsning ligner stadig nyt på andet år

Kun perfekt er "godt nok"

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis