Fastgøre gevindjern til STOR sten

Hejsa

Jeg står og skal have sat en krog fast i en kæmpe sten der ligger ved sommerhuset i Sverige.

Krogen skal bruges til at fortøjre en lille båd eller en tømmerflåde til.
Hvordan gør jeg krogen fast ?

Min plan var at tage en borehammer og bore et hul Ø8-10 mm. Kan det overhovedet lade sig gøre ?

For at trække båden væk fra bredden vil jeg smide endnu en sten i vandet  (100-150 kg) hvor der også er sat en krog i. Så løsningen skal helst også kunne holde under vandet..

Er der nogen der har et forslag til hvad jeg gør for at få fastgjort mine to kroge

Med venlig hilsen

Flemming
9 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Brug klæbeankre, f.eks.

http://www.wuerth.dk/produktinfo/ImageThumbnailer.ashx?id=0905424%20%20%20090%20%20%20%206&imagetype=tdb
Altså, en ganske alm rusfri øsken i 10 mm kan da holde til en del...!!
Og hvis stenen ikke vejer mere end 150 kg, kan du heller ikke binde en færge til den!

Overvej hvor meget træk der bliver på stenen og lav derefter dit hul. Jeg vil mene det er overkill at bruge andet end en ganske alm rawplug og en rusfri øsken. Måske lave 2 i den der skal ud at svømme. Så er du sikker.

næstformanden

Er ikke så aktiv i forummet for tiden...
Min sparsomme fritid går med ungerne, hunden og konen. I nævnte rækkefølge....
Den sten du smider i vandet kan lige så godt være en støbt betonklods med et øje i. Lav den evt. flad hvis der er lavvandet.

Hilsen
Allan
Du skal bruge injektions masse. ikke klæbe anker. Klæbeankeret stiller for store krav til at den bliver blandet ordentligt, samtidigt indeholder den måske ikke klister nok.

Jacob
Annonce
Limen i klæbeankre blandes perfekt når man "skruer" gevindstaget i med en skruemaskine der kører venstre om.

Limmængden passer hvis glasampullen passer til hullet.
Du kan også bruge en expansionsbolt men ved ikke om den kan fåes i rustfri.Men så brug galvaniseret.
Lim-anker kan sagtens holde. Jeg har tit trukket over 900 kg udad i 12mm limede bolte. Men brug rustfri. Ekspansionsbolte kan sagtens fåes i rustfri hvis du foretrækker det i stedet for lim. Så har du også udelukket evt nedbrydning af limen i saltvand over tid.
noget gammelt net feks.fra en fisketrawl rundt om stenen og tovet igennem maskerne et par steder,holder evigt og skal du bruge større eller mindre sten er det bare at binde op igen.

Hellere slå en mand med briller end med et brædt.!
 

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis