Afslutning af vinduer indendøre (indfatninger)

Hejsa

Jeg har et sommerhus hvori jeg har fået installeret nye vinduer - i en anden størrelse end tidligere og jeg skal have lavet indfatninger (som det vist hedder).

Jeg er i tvivl om hvordan dette skal gøre som huset ser ud nu. På indesiden af huset har der tidligere været rikler og 2 lag gipsvægge som er pillet ned og jeg har istedet fuldspartlet på gasbetonstene og fået dem glatte.

Jeg håbede på at jeg kunne samle vinduesrammen (lavet af MDF) på gulvet for dernæst løfte den op og installere den i vinduesrammen. Det store spørgsmål er nu hvordan jeg kan få en pæn overgang mellem mdf-pladerne (sidestykkerne i vinduesrammen) og væggen. Vi vil helst gerne undgå at installere gerekter så vi håber på at problemet kan løses. I værste fald kan det måske gå an med nogle smalle gerekter.

Jeg har vedlagt nogle halvdårlige billeder som måske kan hjælpe med at forklare hvad jeg prøver

Hvis nogen derude kender en mand som kan lave den slags er jeg også interesseret i at høre fra dig!

Håber på råd fra jer

Hilsen
Thomas

5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Har lavet alle mine fyldninger i gips det er blevet pænt bare spartlet sammen med væggen er det nemmeste. Se mine billeder i galleriet

Hjemmelavet er ikke nødvendigvis et kvalitetsstempel.

hvis det skal lave rigtigt skal der skrues not lister på vinduesrammen, bortset fra nederst hvor vinduespladen er. Tilskær nogle 12 mm mdf plader så de er helt glatte med gas betonen (individuelt fra vindue til vindue, og afslut med gereichter. Det er det der giver det pæneste og mest holdbare resultat. Der hvor der er gips kan du skrue en lægte ind bag ved så de har noget at skrue mdfpladen fast i. Ved gasbeton skal der klodses ud med masonitklodser, og så skal det skrues. Husk at stoppe godt op med isolering så du undgår kuldebroer.

At begynde at spartle mellem træ og gasbeton, eller lign vil jeg stærkt fraråde

http://www.lyrk.dk
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Tusinde tak for det hurtige svar. Er du flink at sende et link til billederne du omtaler?

Hilsen
Thomas
det kommer til at sprække på et tidspunkt, med mindre det er gips/gips

http://www.lyrk.dk
Ok, det var det jeg frygtede.

Har i et billede i kan dele med mig som viser hvordan den endelige løsning ser ud med gereichter?

Undskyld al min spørgen
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også